חדשות בעולם

שגרירת ארה"ב באו"ם: "אף מדינה לא היתה שותקת על ירי מאסיבי לעבר אזרחיה"

"העובדה שאחד הטילים נחת בגן ילדים - זו כל ההוכחה שאנחנו צריכים כדי להוכיח את הכוונה של הטרוריסטים", אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי. "הנזק שיכול היה להיגרם – אי אפשר להעלות אותו על הדעת"

  • י"ז סיון התשע"ח
אא

אמש (רביעי) קיימה מועצת הביטחון של האו"ם דיון מיוחד במתקפת הטילים לעבר ישראל, כאשר בתוך יממה וחצי שוגרו לעבר יישוב הדרום ועוטף עזה כ-180 רקטות ופצצות מרגמה.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, היה מראשוני הדוברים. "אם ילדי ישראל לא ישנו בשקט, בעזה ירגישו את נחת זרועו של צה"ל. לא ניתן לאיש לפגוע בביטחון אזרחנו ונעשה הכל על מנת לשמור על ביטחוננו", אמר דנון הוסיף: "במשך תקופה ארוכה הקהילה הבינלאומית הולכה שולל כשהמפגינים מרצועת עזה היו טרוריסטים בתחפושת אזרחית. טרוריסטים שכל מטרתם הייתה דבר אחד- לפגוע בביטחון ישראל".

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, נאמה אף היא. "ארצות הברית זימנה את הפגישה הזו כדי לדון בפעולות ההרסניות של ארגון הטרור חמאס בעזה. יש כמה מסקנות שצריך להסיק מכך: הפעולה הזו מוכיחה שמטרתו של חמאס היא השמדת ישראל. זו מטרתו כשהוא יורה טילים על ישראל, וכשהוא חופר מנהרות מתחת לשטחי ישראל".

היילי המשיכה לתקוף את המדינות שלא הצטרפו אליה לגינוי הקולקטיבי. "נראה שיש נציגים שלא חושבים ששיגור טילים על ידי חמאס לא מהווה טרור. אנחנו בארצות הברית חושבים אחרת", אמרה. "אנחנו וידועים שהפעולות בעזה מקבלות תשומת לב אדירה. באופן מוזר, פעולות אחרות לא מקבלות את אותה תשומת הלב. עובדות ברורות. חמאס ובנות בריתו ירו לפחות 70 טילים מעזה לישראל, בניסיון לגרום לפגיעה מקסימלית לאזרחים. העובדה שאחד הטילים נחת בגן ילדים - זו כל ההוכחה שאנחנו צריכים כדי להוכיח את הכוונה של הטרוריסטים. הנזק שיכול היה להיגרם – אי אפשר להעלות אותו על הדעת".

"תושבי עזה לא צריכים הגנה מפני איום חיצוני - הם צריכים הגנה מפני חמאס", המשיכה היילי. "מי מביננו יקבל 70 טילים שנורו אל מדינתם? כולנו יודעים את התשובה - אף אחד לא יסכים למציאות כזו. התקפה מוכיחה את מה שטענו מזה זמן רב - מטרתו המוצהרת של חמאס היא להשמיד את ישראל".

‏לאחר היילי, דיברה שגרירית בריטניה באו"ם, קארון פירס. "בריטניה מגנה את ההתקפה נגד אזרחי ישראל ותומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה", אמרה.

ביממה האחרונה שוגרו ונורו לעבר ישראל כ-180 רקטות ופצמ"רים. בחסדי שמים  לא היו פגיעות בנפש. רוב הירי שכוון לעבר אזורים מיושבים יורט על ידי מערכת כיפת ברזל. מספר פצמ"רים התפוצצו, כאשר תושבי העוטף חשים בהשגחה עליונה. 11 בני אדם, ביניהם 3 חיילים נפצעו ופונו לבתי החולים. לאחר הודעת חמאס על הפסקת אש, שלפי הדיווחים נכנסה לתוקף ב-04:00, השקט באזור נשמר.

תגיות:האו"םשגרירת ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה