חדשות בעולם

פסגת טראמפ – קים: האם השניים יכריזו בשבוע הבא על סיום המלחמה?

הבית הלבן הודיע באופן רשמי כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ון און ייפגשו ב-12 ליוני בשעה 09:00

  • כ"ב סיון התשע"ח
אא

הפסגה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און תקיים בשבוע הבא – כך נמסר אמש (שני) מהבית הלבן. הפגישה, שנקבעה ל-12 ליוני בסינגפור, תיערך במועדה בשעה 09:00 שעון סינגפור (04:00 שעון ישראל).

בוושינגטון ציינו כי מדיניות ה"לחץ המקסימלי" על צפון קוריאה לא תשתנה בעקבות הפסגה המתוכננת. סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית איימו כי הסנקציות הכלכליות על המדינה המבודדת יגברו, במידה והיא לא תעמוד בתנאי העיסקה.

הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית מסרה כי היא בטוחה שביכולתה לפקח כראוי אחר התכנית הגרעינית הקוריאנית, לאחר שתיחתם עסקה עם קוריאה הצפונית.

בתוך כך, רוסיה הזמינה את מנהיגה של צפון קוריאה לבקר במדינה. דובר הקרמלין מסר כי קים יבקר ברוסיה בספטמבר, כחלק מפורום כלכלי שייערך בעיר ולדיווסטוק.

על פי דיווחים בדרום קוריאה, הנשיא מון ג'יאה אין עשוי להכריז יחד עם קים וטראמפ על סיומה של המלחמה בחצי האי, במהלך הפסגה הקרובה. "החלו ההכנות לכך שמון, קים וטראמפ יכריזו רשמית ב-12 או ב-13 ביוני על סיומה של מלחמת קוריאה", נמסר. במקרה שהכרזה כזו אכן תתממש, היא תישא ערך סמלי רב, אולם לא תהיה לה השפעה של ממש בשטח.

כיום קיים הסכם הפסקת אש בין המדינות. על מנת להחליף את הפסקת האש להסכם שלום – יש צורך בחתימותיהם של ארה"ב, דרום קוריאה וצפון קוריאה.

תגיות:הבית הלבןטראמפקוראיה הצפונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה