חדשות בארץ

השב"כ בחשיפה דרמטית: חוליית טרור תכננה לפגוע בנתניהו

חוליית טרור תכננה לפגוע באישים בכירים בהם ראש הממשלה נתניהו וראש העיר ירושלים ברקת. התוכנית סוכלה כבר בשלביה הראשונים

  • כ"ב סיון התשע"ח
אא

חשיפה דרמטית: תשתית טרור, שהוכוונה על ידי פעיל מסוריה, תכננה לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו – כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום.

פעילות מודיעין מדויקת של שב"כ הובילה לחשיפת החוליה ולסיכול התוכנית כבר בראשיתה. ממצאי החקירה העלו כי תשתית הטרור מנתה שלושה פעילים, המשתייכים לארגון החזית העממית לשחרור פלסטין. השלושה תכננו לפגוע באישים בכירים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש העיר ירושלים ניר ברקת. על פי מידע מודיעי, חברי החוליה נעצרו כבר בשלבים ראשוניים של שלב איסוף המודיעין המקדים, כאשר לא היו בידיהם עדיין אמצעי לחימה.

ביום ראשון הוגשו נגדם כתבי אישום, מהם עולה כי תכננו לפגוע באישים בכירים, ביניהם ראש הממשלה נתניהו וראש העיר ירושלים ניר ברקת. עוד עולה מכתבי האישום כי הם תכננו לפגוע במבנים השייכים לקונסוליה האמריקנית והקנדית.

במסגרת החקירה, נעצר מוחמד ג'מאל רשדה, בן 30 ממחנה הפליטים שועפט במזרח ירושלים. החשוד, בעל תעודת זהות ישראלית, הודה כי תכנן פיגועי טרור נגד מבנים השייכים לקונסוליה האמריקניתעוד עלה מהחקירה כי פעילי הטרור פעלו כדי להכניס לישראל טרוריסט מירדן, שיסייע להם לאמן את כוחות הרשות הפלסטינית בגדה.

כמו כן, רשדה אסף מידע מודיעיני אודות הדרכים לבצע פיגועים, על פי הנחיותיו של פעיל הטרור הסורי. רשדה מסר בחקירתו שמות של שני חשודים נוספים, שסייעו לו בהכנת התשתיות לביצועי הפיגועים

תגיות:חוליית טרורפגיעה נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה