חדשות בעולם

איראן בפאניקה: "ישראל לקחה את תוכניות הגרעין שלה – ותרגמה אותם לפרסית"

בעקבות פגישת ראש הממשלה נתניהו עם מנהיגי אירופה, גובר החשש באיראן שסבא"א תערוך בדיקות אפשריות במתקני הגרעין האיראני

  • כ"ד סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האיראנים בפאניקה: בעקבות פגישת ראש הממשלה נתניהו עם מנהיגי אירופה, גובר החשש באיראן שסבא"א תערוך בדיקות אפשריות במתקני הגרעין האיראני.

אתמול (רביעי) פונה שגריר איראן לסבא"א וטוען כי ישראל זייפה את מסמכי ארכיון הגרעין האיראני שחשף נתניהו: "ייתכן שהישראלים לקחו מסמכים של תכנית הגרעין שלהם ותרגמו אותם לפרסית".

במהלך פגישותיו של ראש הממשלה עם מנהיגים אירופים, הסכימו עם גישת ישראל כי איראן שיקרה במהלך הסכם הגרעין. במקביל, ישראל העבירה את המסמכים החושפים את תוכנית הגרעין לסוכנות הביון של גרמניה, צרפת ובריטניה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לנהיגה העליון של איראן. "שלשום הצהיר האייתוללה חמינאי, שליט איראן, שהכוונה שלו היא להשמיד את מדינת ישראל. אתמול הוא הסביר איך הוא יעשה את זה – עם העשרה בלתי מוגבלת של אורניום כדי לייצר ארסנל של פצצות גרעין", אמר נתניהו. "אנחנו לא מופתעים. מחריד לחשוב שהיום, 70 שנה אחרי השואה, יש מי שמאיים להשמיד שישה מיליון יהודים נוספים במדינת ישראל".

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס להצהרה וכינה אותה היום "סימן להיסטריה". בדברים שנשא בכנס לשכת רואי החשבון באילת אמר שר הביטחון כי ישנה "פאניקה המונית בצמרת האיראנית". ליברמן הוסיף כי המנהיג העליון עלי חמינאי מודאג מאי השקט בפנימי ברפובליקה האסלאמית.

"האופציה הצבאית מול טהראן מעולם לא ירדה מהשולחן", אמר ליברמן. "ישראל מעוניינת שהן איראן והן חיזבאללה יעזבו את אדמת סוריה כתנאי לכל הסדר עתידי". שר הביטחון הסביר כי ישראל פועלת לסיכול הברחות הנשק לידי חיבזאללה שהיא מזהה, אך יש להניח שיש כאלו שהיא אינה מודעת להן.

כזכור, בעמוד הטוויטר שלו כתב חמינאי: "העמדה שלנו נגד ישראל היא אותה עמדה כמו תמיד. ישראל היא גידול ממאיר באזור שיש להשמידו ולהכחידו. אנחנו נגביר את פעולות העשרת האורניום".

תגיות:איראןפאניקהתוכנית הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה