הורים וילדים

צריך רק צימוקים: כך תבדקו כמה שליטה עצמית יש לילדכם

לטענת חוקרים, נמצאה שיטה מדויקת לאיבחון יכולת הקשב והריכוז של ילדים, ולהעריך את יכולת השליטה העצמית שלהם באמצעות "מבחן הצימוקים"

  • כ"ד סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לטענת חוקרים, נמצאה שיטה מדויקת לאיבחון יכולת הקשב והריכוז של ילדים, ולהעריך את יכולת השליטה העצמית שלהם באמצעות "מבחן הצימוקים". המבחן הוכח במחקר, שממצאיו פורסמו בכתב העת Pediatrics על ידי חוקרי המחלקה לפסיכולוגיה בביה"ס לרפואה וורוויק.

המבחן פשוט וקל לביצוע ומטרתו למדוד כמה זמן פעוטות בגיל 20 חודשים מסוגלים להימנע מהרמת צימוק שנמצא מתחת לכוס אטומה. לטענת החוקרים, מדובר במבחן המסוגל לחזות בדיוק מירבי את יכולות הקשב והלמידה של ילדים בני 8.

במחקר שהחל ב-1985 בגרמניה, השתתפו 558 ילדים שאת הנתונים שלהם ניתוחו החוקרים וכך הגיעו למסקנות. ילדים אלו נולדו בין שבועות 25-41, וכאשר הגיעו לגיל 20 חודשים, העריכו את יכולות השליטה העצמית שלהם במבחן תצפית התנהגותית הנקרא בשם "משחק הצימוקים".

החוקרים הניחו צימוק מול כל פעוט, ומעל הצימוק כוס פלסטיק אטומה. במשך 60 שניות נדרשו הפעוטות נדרשו להימנע מלגעת ולאכול את הצימוקים: 37% מהילדים שחלקם חיכו וחלקם לא חיכו עד 10 שניות לפני שנגעו בצימוקים, כמו כן 39% חיכו 11-59 שניות, ו -24% חיכו במשך 60 שניות.

הקבוצה עברה הערכה פסיכולוגית לצורך מדידה של כישורי תשומת לב בגיל 8, וכן הערכה במבחנים סטנדרטיים יכולות שונים כדוגמת כתיבה, קריאה, איות ומתמטיקה הוערכו. התוצאות העלו כי הילדים שהראו במבחן הצימוקים שליטה עצמית נמוכה הגיעו להישגים אקדמיים נמוכים בגיל 8, את ביחס לילדים שהוכיחו שליטה עצמית טובה יותר במבחן.

"חמש דקות של משחק צימוקים,עשויות להיות כלי חדש ומבטיח להערכות מעקב לחזות רגולציה תשומת לב ולמידה בפגים וילדים", אמר פרופסור דיטר וולק, מהמחלקה לפסיכולוגיה בביה"ס לרפואה וורוויק, והוסיף כי האיי קיו של אלו ששלטו בעצמם ועמדו בפיתוי יהיה גבוה בממוצע ב-7 נקודות יותר מהילדים שלא הצליחו לעמוד בפיתוי.

תגיות:צימוקיםמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה