חדשות בעולם

יומיים לפסגה, והמתח בשיאו: האם קים יסכים לוותר על הגרעין?

טראמפ וקים בדרך לסינגפור: המתח בעולם גובר לקראת הפסגה הצפויה ללילה שבין שני לשלישי

  • כ"ז סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום (ראשון) ינחתו בסינגפור נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט צפון קוריאה קים ג'ונג און לקראת הפגישה ההיסטורית ביניהם שתיערך בלילה שבין שני לשלישי שעון ישראל.

טראמפ המריא אמש מקנדה, שם השתתף בוועידת ה-G7, בדרכו לסינגפור. לפני צאתו אמר הנשיא האמריקני: "לקים ג'ונג און יש הזדמנות, אך זו הזדמנות חד-פעמית. כשתיפתח הפגישה אדע בתוך דקה אם קים רציני ומוכן באמת לוותר על הנשק שלו. אדע לפי התחושה. זה מה שאני עושה. ואם אחשוב שזה לא יקרה – אני לא הולך לבזבז את הזמן שלי. אני לא רוצה לבזבז את הזמן שלו".

הפגישה בין טראמפ לקים ג'ונג און תהיה הראשונה בין נשיא אמריקני מכהן לבין שליט צפון קוריאה. יותר מכך: לרוב, בועידות פסגה רגילות בין ראשי מדינות, רוב העבודה נעשית לפני הפגישה הסופית. כעת, שום דבר אינו ברור, וגורמים אמריקניים ופרשנים מדיניים מצפים בקוצר רוח לשמוע את תוצאות הפגישה. עם זאת, פרשנים מעריכים כי סביר מאוד להניח שהממשל בוושינגטון אינו מפרש נכונה את כוונותיו של קים. לדבריהם, קים רואה בנשק הגרעיני ערובה להישרדותו, ולכן לא יסכים לוותר עליו לגמרי.

נשיא ארה"ב טראמפ חוזר ואומר כי הוא מאמין שקים יסכים להתפרק מנשק גרעיני. לדבריו, פגישתו עם קים תהיה מעין פגישת היכרות, שתוכל להיות הראשונה מבין סדרת פגישות שמטרתן לגרום לפיונגיאנג להשמיד את הארסנל הגרעיני שלה.

גורם בכיר בבית הלבן מסר כי הנשיא מתכונן לפסגה ולוקח אותה ברצינות רבה.

בסוף השבוע האחרון חזר שר החוץ מייק פומפאו מפיונגיאנג, שם נפגש עם קים. הוא תיאר את המנהיג הצפון קוריאני כ"בחור חכם שעושה את שיעורי הבית שלו" לקראת הפסגה.

תגיות:הפסגהטראמפקים ג'ונג און

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה