חדשות בארץ

הדרום שחור: 17 שריפות בעקבות עפיפוני התבערה

15,000 מפגינים פלסטינים הפגינו ב-5 מוקדים שונים לאורך הגדר. המתפרעים העיפו עפיפוני נפץ וגרמו לשריפות עזות

  • כ"ז סיון התשע"ח
(צילום: יונתן סינדל / Flash90)(צילום: יונתן סינדל / Flash90)
אא
במהלך השבת האחרונה פרצו 17 מוקדי שריפות באזור עוטף עזה כתוצאה מעפיפוני תבערה. במשטרה והרשויות המקומיות ביקשו מהתושבים שלא לגעת בעפיפוני הנפץ, מחשש שהם ממולכדים.

הפלסטינים דיווחו כי צה"ל תקף מהאוויר מצבור של עפיפוני תבערה שהוכנו לשיגור מעזה. בצה"ל אישרו כי בוצע ירי אזהרה באמצעות כלי טיס לעבר חולייה שעסקה בהכנת בלוני נפץ. "צה"ל רואה בחומרה את השימוש בבלוני ועפיפוני תבערה ונפץ ויפעל למניעת השימוש בהם", מסר דובר צה"ל. כמו כן, במהלך היום נפל עפיפון תבערה עם מערכת הפעלה סמוך לגדר המערכת.

ביום שישי האחרון התקיימו אירועי "יום הנכסה" בגבול עזה. על פי הוראת חמאס, למרחב הגדר כ-15,000 מפגינים שהפגינו ב-5 מוקדים שונים לאורך הגדר. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי 4 נהרגו מאש צה"ל ו-500 נפצעו. בחסדי שמים לא הצליחו המתפרעים במזימתם העיקרית: לחדור את הגדר ולפרוץ לישראל.

היום (ראשון) יתכנסו חברי הקבינט המדיני – ביטחוני לדון במצב ההומניטרי הקשה ברצועת עזה. הדיון, שיתקיים לראשונה לאחר חודשים ארוכים, ייערך בצל טרור העפיפונים המתעצם.

אמש צייץ השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי "מחר בישיבת הקבינט אנסה לברר מדוע לא מבצעים סיכול ממוקד במשלחי עפיפוני הטרור. דינם כדין כל משגר טיל ורקטה".

במהלך מסעו המדיני בשבוע שעבר, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המנהיגים האירופיים גם על המצב ההומניטרי בעזה. "דיברנו על עזה, והדבר הראשון שהעליתי זה הצורך שלהם לדרוש את השבתם של שני חיילינו ושני אזרחינו המוחזקים בעזה", אמר ראש הממשלה. "אמרתי את זה לכל אחד מהמנהיגים. גם לנו יש את ה'הומניטרי' שלנו. אמרתי שאבו מאזן חונק את הרצועה ושאלתי מה אתם הייתם עושים במצב הזה. איך הייתם עוצרים המון מוסת, יחד עם טרוריסטים, שרוצים להרוג את אנשינו ולחטוף את חיילינו?"

תגיות:שריפותעפיפוניםטרורהדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה