חדשות בארץ

רה"מ בהצעה מרגשת וחסרת תקדים לאיראן. מה זה אומר, ולמה דווקא כעת?

הצעה חסרת תקדים הציע היום (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיראן: מחזור מים שמטרתו לסייע לאזרחים האיראניים מפני הבצורות הקשות שתוקפות את המדינה מדי תקופה. למה דווקא כעת, ואיך בדיוק בכוונתו לעשות זאת?

רה"מ בנימין נתניהו מתוך הסרטון שהופץ בשפה הפרסית (צילום מסך)רה"מ בנימין נתניהו מתוך הסרטון שהופץ בשפה הפרסית (צילום מסך)
אא

הצעה חסרת תקדים הציע היום (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיראן: מחזור מים שמטרתו לסייע לאזרחים האיראניים מפני הבצורות הקשות שתוקפות את המדינה מדי תקופה. "היום אציע הצעה חסרת תקדים לאיראן, הצעה הקשורה למים", כך פותח ראש הממשלה ומסביר, בסרטון שהופץ בשפה הפרסית.

למרות העוינות שגילתה איראן כלפי ישראל בתקופה האחרונה, ראש הממשלה מביע בסרטון סולידריות יוצאת דופן ומצהיר כי החליט לעזור לעם האיראני, למרות שזה נמצא תחת שלטון של "משטר אכזרי ורודני שמונע ממנו את הגישה למקורות המים", לדברי נתניהו.

בשלב זה מוזג נתניהו כוס מים מקנקן שמונח על שולחנו, ואומר: "אני רוצה להציל חיים רבים של אזרחים איראנים, וככה נעשה זאת: השירות המטאורולוגי של איראן אומר שתשעים ושישה אחוזים משטח איראן סובל ברמה כזו או אחרת מבצורת. שר החקלאות האיראני עיסא קלנטארי אמר כי עד 50 מיליון אזרחים איראנים עלולים לעזוב את בתיהם כתוצאה משינויי אקלים. מיליוני ילדים איראנים סובלים כתוצאה מניהול כוש, חובבנות וגניבת משאבים חיוניים על ידי המשטר האיראני".

נתניהו מישיר מבט כן אל המסך ומסביר כי גם ישראל סובלת מבעיות של חוסר במים, וכי לשם כך פיתחנו טכנולוגיה חדשנית שתתמודד עם הבעיות הללו – טכנולוגיית מחזור מים. "ישראל ממחזרת כמעט 90 אחוז מהמים בהם היא משתמשת, וזה יותר מכל מדינה אחרת בעולם. אנחנו המצאנו את שיטת ההשקיה בטפטפות, ולישראל יש את הידע כיצד למנוע אסון סביבתי באיראן. אני רוצה לחלוק את היכולת הזו עם אזרחי איראן".

היות והמשטר האיראני אוסר על אזרחים ישראלים לבקר באיראן, הדרך היחידה בה תוכל ישראל לעזור בעניין הזה היא להשיק אתר בפרסית שילמד את אזרחי העם האיראני כיצד למחזר את המים שלהם. "אנחנו נלמד את החקלאים האיראנים כיצד הם יכולים להציל את היבול שלהם, ולהאכיל את המשפחות שלהם", סיכם ראש הממשלה והוסיף כי למרות שסיסמתו של המשטר האיראני היא 'מוות לישראל', סיסמתה של ישראל היא 'חיים לעם האיראני', שאיננו אשם שהוא נתון תחת משטר אכזרי.

תגיות:מיםאיראןמחזורנתניהוהצעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה