חדשות בעולם

הסכם טראמפ-קים נחשף: פירוז מלא, החזרת שבויים והידוק היחסים

טראמפ יזמין את קים לביקור בבית הלבן, וצפון קוריאה תוותר על נשקה הגרעיני. פרטי ההצהרה ההיסטורית נחשפים

  • כ"ט סיון התשע"ח
אא

תוכן המסמך עליו חתמו המנהיגים בסינגפור - נחשף. בין היתר, הוסכם כי פיונגיאנג תוותר על נשקה הגרעיני, המדינות יקדמו את השלום והשגשוג בחצי האי ויפעלו לשחרור אסירים.

תוכן ההצהרה עליה חתמו השניים: מתוך אמונה שלמה בכך שכינון יחסים חדשים בין ארה"ב לרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה יתרום לשלום ולשגשוג של חצי האי קוריאה ושל העולם, ומתוך הכרה בכך שבניית אמון הדדי יכולה לקדם את פירוקו של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, מצהירים הנשיא טראמפ והיו"ר קים ג'ונג און את הדברים הבאים:

1. ארה"ב והרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה מתחייבות לכונן יחסים חדשים ביניהן בהתאם לרצונם של העמים בשתי המדינות בשלום ובשגשוג.

2. ארה"ב והרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה ישקיעו מאמצים משותפים בכינון משטר שלום יציב ובר-קיימא בחצי האי הקוריאני.

3. הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה מאשררת את הצהרת פנמונג'ום מ-27 באפריל 2018, ומתחייבת לפעולה למען פירוק מלא של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני.

4. ארה"ב והרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה מתחייבות לפעול להשבת שרידיהם של אסירי מלחמה ונעדרי מלחמה, בכלל זה החזרה מיידית של מי ששרידיהם כבר זוהו לארצם.

על פי המסמך, "הנשיא טראמפ התחייב לספק ערבויות ביטחוניות לקוריאה הצפונית, והיו"ר קים אשרר את התחייבותו האיתנה שאין עליה עוררין להשלים את פירוזו הגרעיני של חצי האי הקוריאני. מתוך הכרה כי הפסגה בין ארה"ב לקוריאה הצפונית – הראשונה בהיסטוריה – הייתה אירוע משפיע ובעל משמעות גדולה בהתגברות על עשורים של מתיחות ואיבה, הנשיא טראמפ והיו"ר קים מתחייבים ליישם במלואה את ההתניות של ההצהרה המשותפת".

בזמן חתימת ההצהרות אמר טראמפ כי "אנו חותמים על מסמך מאד חשוב. מאד משמעותי. הגענו למערכת יחסים מאד טובה. אני אשתתף במסיבת עיתונאים בעוד פחות משעתיים, ונדבר על זה. בשם קים ובשמי, אנחנו מאד שמחים לחתום על המסמך". לשאלת העיתונאים עם יזמין את קים לבית הלבן השיב בחיוב.

עוד הוסיף הנשיא כי "היחסים שלנו עם קוריאה הולכים להשתנות. אנחנו רוצים לעשות משהו, פיתחנו קשר מאוד מיוחד. אנשים יתרשמו ויהיו שמחים, נטפל בבעיה מאוד מסוכנת לעולם. זה היה יותר טוב ממה שהיינו יכולים לצפות, ממה שמישהו היה יכול להעריך. זה יוביל לדברים נוספים".

השליט קים ג'ונג-און אמר כי "קיימנו פגישה היסטורית, אנחנו משאירים את העבר מאחור. העולם יראה שינוי גדול. אני רוצה להביע תודה לנשיא טראמפ, שגרם לפגישה הזו לקרות".

בהמשך היום, צפוי הנשיא טראמפ לשאת דברים לתקשורת, לפני שימריא בחזרה לארצות הברית, דרך בסיס הצבא האמריקני בגואם.

תגיות:קים ג'ונג אוןפסגהטראמפצפון קוראיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה