מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

הרב עובדיה יוסף בסיפור מעצים: הנהג שהפך לרב

מה נוסחת הפלא לחכמה? כיצד הנהג הפשוט הגיע למעמד של "רב"? הרב עובדיה יוסף זצ"ל על חשיבות החזרה והשינון. הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יואב ארי דודקביץ’)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יואב ארי דודקביץ’)
אא

ואפילו באגדה - משכיל על דבר ימצא טוב. לפעמים אדם נמצא בציבור ואין אחר שיאמר דברי תורה, במקום שאין אנשים השתדל להיות איש .

זה שהיה נהג שלי כשנתיים-שלוש בתל אביב, היתה לו קסטה והיה מקליט את דברי בכל מקום, 'הממעיט אסף עשרה חומרים', והיה חוזר עליהם. אחרי שבאתי לפה [ירושלים] נשאר שם, והיו אומרים לו 'בכבוד תאמר דברי תורה', והיה אומר להם. בערב שבת היה חוזר על הקסטה בפרשת שבוע ואומר להם דברים יפים, היו משתגעים עליו עשו אותו הרב שלהם...

אדם שלומד - יגעתי ומצאתי תאמין, אדם יעשה כך יוכל להיות חכם, אחר כך יהיה רב... לכן צריך אדם לחזור ולשנן ועל ידי כך משכיל על דבר ימצא טוב.

כמה מאלה [בעלי בתים!] שהיו חוזרים על המבחנים שעמדתי עליהם לפני שנים רבות, עכשיו ב"ה הם תלמידי חכמים כמעט, שואלים אותם הלכה. עד עכשיו הם זוכרים מה ההלכה ומה הקושיא ומה התירוץ, אשר יעשה אותם האדם וחי בהם. לא המדרש עיקר אלא המעשה, ואם אדם אינו זוכר, איך יעשה? לכן צריך לחזור ולשנן וכך יזכור.

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

תגיות:לימוד תורההרב עובדיה יוסף זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה