מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

מה עדיף - ללמוד תורה או לזכות את הרבים? הרב עובדיה יוסף בתשובה מכריעה

מה עדיף - ללמוד תורה או לזכות את הרבים? כיצד זכה החתם סופר לעשרים שנה נוספות? הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יואב ארי דודקביץ’)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יואב ארי דודקביץ’)
אא

לכן לא יאמר אדם 'חייך קודמים' אם אומרים לו תבוא תמסור שיעור, זה לא נכון! התורה שלנו אין לה סוף, אמנם הוא מונע את עצמו מלהמשיך ללמוד, ונותן השיעור וחושב שמפסיד, אבל הקב"ה נותן לו אריכות ימים, והוא משלים את החסר.

סיפרו על הגאון החתם סופר שהיו כולם מאמינים בתפילותיו, ומביאים לו רשימה של חולים, והיה מזכיר אותם ומתפלל עליהם בשמע קולנו. ולא סתם מתפלל, אלא בוכה בדמעות שליש, וכשהיה גומר להתפלל היו רואים הרצפה מלאה דמעות. היה רב אחד ר' דוד דוייטש שנכנס פעם לישיבה, וכשראה שהרב מאריך כל כך לקח גמרא והספיק ללמוד דף עד שהרב סיים להתפלל. כשהרב גמר ניגש אליו אמר לו, לא חבל על הזמן שלך, גאון צדיק יסוד עולם, תוכל לעשות כמה קושיות ותירוצים, אני גמרתי דף גמרא!

אמר לו, בגמ' ברכות נד אמרו 'כל המאריך בתפילתו מאריכים לו ימיו ושנותיו', כיון שאני מפסיד את הדף גמרא כי כואב לי על ישראל, הקב"ה משלם לי ונותן לי עוד עשר שנים, מחברים את כל הדקות שהפסדתי, מחברים 'את האהל והיה אחד', ונותנים לי בבת אחת חמש עשרה-עשרים שנה.

אותו הדבר אדם שמזכה את הרבים לא יחשוב שזה על חשבון זמנו, שעל ידי כך אינו מתפתח בלימוד. אמנם גם בזה יש הגבלות, איני אומר שכל היום ירוץ ויאבד את תורתו, אבל עת לעשות לה' הפרו תורתך.

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

תגיות:זיכוי הרביםהרב עובדיה יוסף זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה