חדשות בעולם

קידוש השם: חייל ישראלי הציל חייו של חייל אמריקני, באמצע תרגיל בינלאומי ענק

קידוש השם: חייל ישראלי המשרת בגדס"ר צנחנים הציל את חייו של חייל אמריקני שהתמוטט לפתע באמצע תרגיל בינלאומי משותף ביער הנידח בפולין. "הבנתי שאני צריך לקחת את העסק לידיים, ולהתחיל לנהל את האירוע"

החייל האמריקני מפונה למסוק שלקח אותו לבית החולים (צילום מסך)החייל האמריקני מפונה למסוק שלקח אותו לבית החולים (צילום מסך)
אא

החייל יותם כהן המשרת כפרמדיק, נכח בתרגיל הבינלאומי כשלפתע התקבל דיווח על כך שיש חייל אמריקני מחוסר הכרה. "תוך שניות כבר הגעתי למקום, כי כששמעתי שיש אדם שזקוק לטיפול – ידעתי שאני רוצה להיות הראשון שיגיע ויגיש לו עזרה", שחזר כהן בראיון לאתר צה"ל.

רק כשהגיע למקום ביחד עם חייל ישראלי נוסף שגם הוא חובש – גילו השניים את החייל האמריקני כשהוא מחוסר הכרה. "היו מעליו שישה חובשים אמריקאיים שניסו לפתוח לו וריד ללא הצלחה. פה הבנתי שאני צריך לקחת את העסק לידיים, ולהתחיל לנהל את האירוע".

אמר ועשה: כהן רכן מעל החייל והחל לחפש וריד – דבר שהיה בעייתי בשל לחץ דם נמוך. כשלבסוף הדבר צלח, "הרמנו אותו על האלונקה והתחלנו לרוץ בתוך סבך היער עד מסוק החילוץ שזימנו באופן דחוף למקום. זה היה מאתגר לנווט באמצע היער בפולין תוך כדי תנועה, אבל הצלחנו בסוף להגיע למסוק ולהעלות עליו את החייל האמריקני".

כהן וחבריו המשיכו בתרגיל, אך כעבור שעות אחדות התברר גודל הנס. "בטקס הסיום, המפקד האמריקני פתאום ציין את השם שלי, שיבח את העבודה שלי ודיווח שהחייל משתחרר ברגעים אלו ממש מבית החולים, ושחייו ניצלו. זה היה מרגש עבורי לשמוע את זה. זה היה עלול להיגמר אחרת לגמרי", סיכם.

תגיות:חייליםקידוש השםישראלאמריקאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה