חדשות בארץ

שמאלנים שנדדו לצד הימני: "עברנו שטיפות מוח במשך שנים"

"כל חיי הצבעתי מרצ. היו כמה שנים שבהן התנתקתי מהתקשורת, ולדעתי שטיפת המוח פשוט ירדה ממני": הכירו את הפורום שבו חברים שמאלנים שנדדו לימין, וכבר לא מפחדים להגיד את זה בקול רם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על 'פורום קפה שפירא' בוודאי לא שמעתם, זאת משום שלמרות שמדובר בקבוצה שמונה כבר למעלה מ-6,000 חברים בפייסבוק, הם לא מצודדים בפרסום נרחב. הסיבה העיקרית היא הרצון לאפשר שיח פתוח וחופשי של החברים, בתוך קבוצה המקנה להם ביטחון להגות את דעותיהם מבלי לפחד מכך שהם לא שמאלנים.

כן, כן – שמעתם נכון. "רוב החברים בקבוצה הם בעלי מקצועות חופשיים, אנשי אקדמיה, אמנים ואנשי תקשורת – ויש ביניהם שמפחדים פחד מוות מכך שידעו שהם לא שמאלנים", מסבירה דלית סוטר, מקימת הקבוצה, בראיון ל'מקור ראשון'.

חבר אחר מסביר כי מאז רצח רבין – כל החברים נמצאים במחתרת כי "זו בושה להיות ימני, ואם אתה מודה שאתה כזה, פוטרים אותך במילה 'פאשיסט'".

לדבריו, רוב האנשים שמקיפים אותו משתייכים לזרם השמאלני, וכשהציף לפני כשמונה שנים בספר האזרחות של בנו שלמד לבגרות – "הבנתי את שטיפת המוח שהוא עובר. מדהים איך קוראי 'הארץ' מדקלמים שטויות, וכשמעמתים אותם עם קצת עובדות הם מתבלבלים ולא רוצים להמשיך".

סוטר מסבירה כי היא מקבלת המון פניות, גם ממרצים באוניברסיטה שאומרים לה באופן פרטי שהם מסכימים עם דעתה, אך לא יכולים לעשות לה 'לייק'. אבל יש גם את הצד האחר של המתרס – זה של חבריה מהחיים האמיתיים שבזה אחר זה ניתקו עמה קשרים, לאחר פוסט מפרגן שכתבה לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"כל חיי הצבעתי מרצ. היו כמה שנים שבהן התנתקתי מהתקשורת, ולדעתי שטיפת המוח פשוט ירדה ממני", אומרת השמאלנית ש"התפכחה". "בצוק איתן שמתי לב שביבי שומר עלינו יפה, ושדואגים להגיד לנו לרדת למקלטים ויש כיפת ברזל והמדינה מתפקדת בצורה אחראית. אז כתבתי פוסט על כך שאני לא מצביעה לביבי, אבל לפעמים צריך להגיד תודה, ובבת אחת כל חברי הפייסבוק שלי מחקו אותי".

תגיות:פוליטיקהדעותשמאלניםימניםשטיפות מוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה