לומדים תורה

דברי מרן במלחמת המפרץ, והתנבאותו על סופו של סדאם

מה גרם לאומות העולם לומר "כמה טובים היהודים האלה?", מה היה קורה אם היו משלימים את בניית הכור בעירק? הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יונתן סינדל)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יונתן סינדל)
אא

צריכים להודות לה' איך שהוא מפיר את עצתם מקלקל את מחשבותיהם משיב להם גמולם בראשם, זו דרכם של אומות העולם, כל יום יגורו מלחמות, כל יום חושבים מחשבות על עם ישראל, כמו שכתוב: 'כי הנה אויביך יהמיון ומשנאיך נשאו ראש. על עמך יערימו סוד ויתיעצו על צפוניך. אמרו לכו ונכחידם מגוי ולא יזכר שם ישראל עוד. כי נועצו לב יחדיו עליך ברית יכרותו'.

אויביהם של ישראל הם אויבי הקב"ה, הם 'נשאו ראש, על עמך יערימו סוד ויתיעצו על צפוניך, אמרו לכו ונכחידם מגוי ולא יזכר שם ישראל עוד'. לכן בא הנביא דוד המלך נעים זמירות ישראל, ואומר: 'אלהי שיתמו כגלגל כקש לפני רוח. כאש תבער יער וכלהבה תלהט הרים. כן תרדפם בסערך ובסופתך תבהלם. מלא פניהם קלון ויבקשו שמך ה'. יבשו ויבהלו עדי עד ויחפרו ויאבדו'. בעזרת ה' יתברך כל הפרק הזה יהיה גם כן על אויבי ישראל שיש גם כן עכשיו. מי שהראה לנו נסים בימים ההם, יראה לנו גם כן נסים ונפלאות בזמן הזה.

אף על פי שאנו קטונו, אולי איננו ראויים, אבל 'למעני למעני אעשה' יאמר הקב"ה, 'למה יאמרו הגוים איה נא אלהיהם', מה הם חושבים עלינו, מה עשינו להם, שום דבר.

* * *

הוא [סאדם] עדיין כואב לו הכאב שלפני עשר שנים פוצצו לו את הכור הגרעיני שלו, הוא לא יכול לסבול את הפיצוץ הזה, ועכשיו כל אומות העולם אומרים כמה טובים היהודים האלה. אז האומות המאוחדות עשו גינוי באיזה זכות נכנסנו לתחום האוירי שלהם. עכשיו אם היה הכור הגרעיני בידו, היה משמיד את כולם.

כמה צריך עכשיו לבוא להודות לנו. עכשיו הפסוק הזה הוא באמת נכון, 'הללו את ה' כל גוים שבחוהו כל האומים כי גבר עלינו חסדו', שפוצצנו להם את הגרעינים שלהם, עכשיו אתם יכולים לפצח גרעינים... בלבם הם מתחרטים שעשו לנו גינוי, אבל הם בושים לומר את האמת, הם יודעים שאלמלי היהודים האלה לא היה נשאר להם לא רגל ולא יד, יתברך שמו.

מנחם בגין יזכר על טוב הוא שעשה את הדבר הזה. עילת העילות וסיבות הסיבות, מגלגלין זכות על ידי זכאי, תמיד היה מזכיר שמו של הקב"ה, לכן הנה ב"ה יצא דבר טוב לטווח ארוך. מה היה עושה אם הכור הזה היה מתקדם? היה מכלה את כל העולם כולו, אנחנו יכולים לעמוד בפניו? זה פרא אדם, לא אכפת לו שאולי גם לנו יש את הגרעינים האלה, גם אנחנו נזרוק לו גרעינים סוכריות, אבל לא אכפת לו אם העם שלו ימות, הוא רוצה רק נקמה מישראל. ולכן נתן הקב"ה בדעתם, כמו שכתוב 'לב מלך ביד ה'', שיעשו מה שצריך לעשות. ועכשיו הוכיח סופו על תחילתו.

ולכן אנו אומרים שכל זה מחסדיו של הבורא יתברך, לא יעזבנו ולא יטשנו, כל מה שעושה הקב"ה, לטובה עושה.

זהו שכתוב פה 'הללו את ה' כל גויים, אומות העולם מאי עבידתייהו? הכי קאמר, הללו את ה' על הגבורות והנפלאות דעביד בהדייהו, וכל שכן נסים שעשה עמנו'.

כלומר אתם  גם כן חייבים להודות לה' שהשאיר לנו את היכולת כדי להשמיד את הרשע הזה עם הכור הגרעיני שלו. גם אתם חייבים להודות לה' שנתן לנו את הכח והעוצמה הזו, הלכו מתי מעט כמה מטוסים עשו בו שמות, דייקו כל כך ולא השאירו שריד ופליט. הכור הזה היה כל כך מפותח, אם ח"ו היה עוד כמה חודשים היתה לו פצצה גרעינית והיה משמיד את העולם ח"ו. הקב"ה הציל אותנו ברגע האחרון. 

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

 

תגיות:מלחמות ישראלהרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה