חדשות בארץ

ישראל מתגברת את הכוחות ברמת הגולן. מה קורה בגבול הצפוני?

בהערכת המצב שנערכה הבוקר בפיקוד הצפון הוחלט לתגבר את הכוחות בגבול עם סוריה בכוחות שריון וארטילריה

  • י"ח תמוז התשע"ח
אא

בעקבות ההתפתחויות האחרונות מעבר לגבול, הוחלט לתגבר את הכוחות ברמת הגולן בכוחות שריון וארטילריה. כפי שדיווחנו באתר, מספר הפליטים בדרום סוריה עלה ל 160 אלף.  פליטים רבים מגיעים למחנות הפליטים שהקימה ישראל בגבולה הסורי, בעקבות קריסת הסכם הפסקת האש שהושג בין צבא אסד למורדים במחוז דרעא. בשישי האחרון הובאו לישראל במבצע רפואי שישה פצועים סורים במצב בינוני עד קשה. בין הפצועים ארבעה ילדים בגילאי 6-14 אשר המשפחות שלהם נהרגו בהפצצות. צוות רפואי של פיקוד צפון הוזעק לגדר הגבול והעניק לפצועים טיפול ראשוני לפני שפונו לבית החולים. מאז שנת 2013 הועברו לטיפול בישראל מעל ל-3500 פצועים מסוריה.  

הדברים מגיעים בהמשך לביקורו של ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, בוושינגטון בימים האחרונים. הרמטכ"ל נפגש עם מקבילו האמריקני, ראש המטות המשולבים הגנרל ג'וסף דנפורד והשניים דנו בהמשך שיתוף הפעולה הצבאי בין המדינות ועל המצב בסוריה. 

מצה"ל נמסר: "צה"ל רואה חשיבות רבה בשמירה על הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה משנת 1974. כמו כן, ימשיך צה"ל לעמוד על עקרון אי-המעורבות בנעשה בסוריה, לצד מדיניות של תגובה נחרצת למול פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ויצירת סיכון לתושביה. סיוע הומניטרי מצד ישראל ניתן מזה שנים ונמשך בימים אלה, לאור הצורך הקיים בו". 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר מוקדם יותר בישיבת הממשלה: "אנחנו נמשיך להגן על גבולותינו בצפון, נסייע הומניטרית ככל יכולתנו, לא נאפשר כניסה לשטחנו ונדרוש קיום קפדני של הסכמי ההפרדה מ-1974 עם צבא סוריה. אני עומד בקשר רצוף עם הבית הלבן והקרמלין בעניין זה, ושר הביטחון והרמטכ"ל עומדים בקשר עם מקביליהם בארה"ב וברוסיה".

תגיות:רמת הגולןסוריהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה