חדשות בארץ

הורים לפעוטות? הצעת חוק מבורכת: מצלמות יותקנו במעונות ובפעוטונים

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הנוסח החדש לחוק שיאשר התקנת מצלמות במעונות ובפעוטונים, החוק הוא השלב הראשון בתכנית להסדרת הפיקוח במסגרות לגיל הרך

  • י"ח תמוז התשע"ח
אא

היום (ראשון) הובא לדיון בוועדת השרים לענייני חקירה נוסח חדש לחוק שיאשר התקנת מצלמות במעונות ובפעוטונים, החוק שאושר על ידי הוועדה, יובא להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב. נוסחו החדש של החוק הוא תוצאה של הסכמה בין יוזמיו, שר הרווחה, חיים כץ, אשר משרדו הוא המונה על המסגרות הציבוריות לפעוטות, משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

חוק התקנת המצלמות במעונות הוא שלב ראשון בתכנית להסדרת הפיקוח במסגרות לגיל הרך. כ-400 אלף פעוטות נמצאים במסגרות, אך רק כ-100 אלף מהם במסגרות מפוקחות והיתר במסגרות פרטיות. על פי הצעת החוק בשנים הקרובות התקנת המצלמות הן בגופים המפוקחים והן בגופים הפרטיים, תעשה בהתנדבות והמדינה תעניק סבסוד במודל דומה לזה הנעשה בצהרונים, על פי חלוקת הרשויות לאשכולות כלכליים-חברתיים. בעתיד, תישקל האפשרות לחייב את המסגרות להתקין את המצלמות באופן גורף.

חוק התקנת המצלמות במעונות ובפעוטונים תפס תאוצה בעת האחרונה בעקבות מקרה המוות המזעזע של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל בגן בפתח תקווה לפני כחודש. המקרה הוביל למחאה של הורים רבים שיצאו בקריאה לקדם את הליך החקיקה שנמשך כבר למעלה משנה.

בניגוד לגני הילדים ולבתי הספר הנמצאים תחת פיקוח משרד החינוך, המסגרות המיועדות לתינוקות ולפעוטות עד גיל 3, נמצאות באחריות משרד העבודה והרווחה מכוח חוק הפיקוח על מעונות, התשכ"ה - 1965 שאינו ייעודי לרישוי ופיקוח על מעונות יום לפעוטות. מצב זה לא תואם את הסטנדרטים המקובלים לטיפול וחינוך פעוטות והבטחת התנאים הדרושים לשלומם בטיחותם והתפתחותם התקינה ולא נוסח במטרה לענות על הצורך לעידוד תעסוקת הורים בכלל ונשים בפרט.

בעקבות מותה של יסמין וינטה ז"ל, מסר דובר משרד העבודה והרווחה ב- 14.6 (א' בתמוז) כי "במסגרת החוק החדש לראשונה יצוידו מפקחי משרד העבודה והרווחה בכלי אכיפה מנהליים מהירים ויעילים לשם הבטחת בטיחותם ושלומם של הפעוטות. לאחר אישור החוק שיהווה מסגרת לרישוי ואכיפה ינוסחו תקנות מפורטות שיאפשרו פיקוח על מגוון רחב של נושאים במעונות היום, כגון: התנאים הפיזיים, בטיחותיים והסביבתיים,  סדר היום הטיפולי -חינוכי, מספר אנשי הצוות שיפעלו בכל מעון, הכשרתם והשכלתם, סטנדרטים בתחום התזונה וההיגיינה לרבות תנאי אבטחה וחובת ביטוח".

תגיות:חוקמעונותפעוטונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה