חדשות בעולם

הפלסטינים נגד טראמפ: פתחו בקמפיין בשפה העברית "להפלת עסקת המאה"

העיתון "א-שרק אל-אווסט": אבו מאזן מעוניין להקים ממשלת אחדות, במטרה לסכל את תכנית השלום, אותה אמור טראמפ לפרסם בקרוב

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הידוע בהתנגדותו החריפה ל"עסקת המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, פועל למנוע את יישומה של תכנית השלום האמריקנית, וזאת עוד בטרם יצאה לאוויר העולם ופורסמה באופן רשמי.

העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, טוען הבוקר כי אבו מאזן שוקל להקים ממשלת אחדות לאומית שתכלול את ארגון החמאס ושאר הפלגים הפלסטיניים, ובראשה יעמוד סלאם פיאד – מי שכיהן כראש הממשלה הפלסטיני בין השנים 2013-2007. מטרתו של אבו מאזן בכך היא למנוע את הניסיון האמריקני ליצור פיצול מדיני בין רצועת עזה והגדה המערבית באמצעות כפיית יישומה של "עסקת המאה" ובאמצעות ביצוען של תכניות הומניטריות ברצועת עזה תוך עקיפתה של הרשות הפלסטינית. הממשלה המתוכננת תכין את הקרקע לבחירות כלליות בשטחי הרשות.

על פי הדיווח ב"א-שרק אל-אווסט" – המסתמך על מקורות פלסטיניים – אבו מאזן ופיאד נפגשו לפני מספר ימים, וזאת לאחר נתק של מספר שנים בעקבות הקרע שהתגלע ביניהם לאחר התפטרותו של פיאד מתפקידו ב- 2013. הפגישה ארכה כשעתיים, ובמהלכה הסכים פיאד לקבל על עצמו מחדש את תפקיד ראש הממשלה, במקומו של ראש הממשלה המכהן ראמי אל-חמדאללה. עם זאת, פיאד התנה את הסכמתו בכך שהוא יהיה שותף מלא בקבלת ההחלטות, זאת מכיוון שלדבריו הוא אינו מעוניין להיות פקיד בממשלה חסרת סמכויות. פיאד אף דורש כי הממשלה החדשה תפעל ליישומו של "חזון חדש" שישים קץ לפיצול הפוליטי הפנים-פלסטיני, וכי במסגרת חזון זה תתאפשר הרחבתו של אש"ף ותחודש פעילותו של הפרלמנט הפלסטיני ברמאללה, שלא התכנס מאז השתלטותו של החמאס על רצועת עזה ב- 2007. מקורביו של פיאד מסרו ל"א-שרק אל-אווסט", כי באמתחתו "מפת דרכים" לאיחוי הקרעים בין הפת"ח והחמאס.

פיאד, כלכלן במקצועו, עבד בעבר ב"בנק העולמי" ושימש כנציג הפלסטיני ב"קרן המטבע הבינלאומית". הוא כיהן בתפקיד שר האוצר הפלסטיני בין השנים 2005-2002, ובמרץ 2007 מונה שוב לתפקיד זה על ידי אבו מאזן, במסגרת ממשלת האחדות הפלסטינית בין הפת"ח והחמאס שהוקמה בראשותו של איסמאעיל הניה. בעקבות כיבושה של רצועת עזה על ידי החמאס ביוני 2007, פיטר אבו מאזן את הממשלה והטיל על פיאד לעמוד בראש הממשלה החדשה. בתקופת כהונתו כראש הממשלה זכה פיאד להערכה רבה במערב על קידומן של תכניות פיתוח ברשות הפלסטינית.

ובתוך כך, תנועת הפת"ח בראשה עומד אבו מאזן יצאה אתמול בקמפיין חדש נגד תכנית השלום האמריקנית. למרבה העניין, הקמפיין – המכונה בשם "הקמפיין הלאומי להפלת עסקת המאה" – כולל תמונות עם כיתוב בשפה העברית, וטוען כי "עזה היא הלב של הפרויקט הלאומי – לא למדינה בעזה ולא למדינה בלי עזה". בלוגו של המודעות, שפורסמו ברשת, נכתב בערבית: "ירושלים היא בירתה הנצחית של פלסטין". בתמונה נוספת מופיע טראמפ בפוזה בלתי מחמיאה בעליל ומתחתיה הכיתוב "פלסטין לא למכירה".

 
תגיות:אבו מאזןטראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה