אמונה

"שירה גאולה": משבר אמונה של צעירה דתית מוביל אותה למסע רוחני

הספר 'שירה גאולה' שכתבה נועה ירון-דיין עוסק בנערה מתבגרת דתייה ובמרד הנעורים שלה, ונכתב עבור בנות דמותה אשר שוקלות לעשות צעד דומה. המסר העולה מן הספר: ישנן דרכים שונות להתמודד עם הקשיים שמביאים אתם גיל ההתבגרות ומשבר אמונה

  • כ' תמוז התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הספר 'שירה גאולה' שכתבה נועה ירון-דיין עוסק בנערה מתבגרת דתייה ובמרד הנעורים שלה, ונכתב עבור בנות דמותה אשר שוקלות לעשות צעד דומה, והמחברת רוצה להאיר את עיניהן כדי למנוע מהן כוויות לא הכרחיות בתהליך ההתבגרות שלהן. 

איני בטוחה כמה מהן תקראנה את הספר בשלב בו הן רוצות לפרוק כל עול, אך מאמינה כי אם שמעו יגיע אליהן חלקן עשיות לבחור בנתיבים אחרים להתמודדות עם קשיי היום יום.

 

גיבורת הספר הנוכחי היא שירה גאולה, תלמידת תיכון שהחליטה לעזוב את הלימודים ואת ביתה לאחר מסלול קצר בו החלה ללכת עם הנישואים השנים של אמה. לאחר מותו של אביה, אמה שהתקרבה ליהדות מתחזקת באמונתה ונישאת לגבר חרדי גרוש ואב לילדים. 

אביה החורג של שירה גאולה קפדן מאוד, ולא מעט מן הבחירות של שירה גאולה מעוררות בו כעס המוביל להטפות מוסר בלתי פוסקות. אמה, אולי בניסיון לשמור על שלום בית, עומדת מן הצד ותומכת בשתיקה באב החדש שקיבלה שירה גאולה. 

בעקבות חברה טובה שעוברת לפנימיה, מציעה גיבורת הספר לאמה, פתרון: לרשום אותה ללימודים שם. המרחק מהבית והחברה הטובה, מובילים אותה למקום שלא שערה לעצמה שתגיע אליו: חיי רחוב.

אנחנו מתוודעים לסיפור חייה של שירה גאולה בהדרגה, במקביל לתיאור המפגש שלה עם אהרון, חסיד ברסלב מבוגר הרוצה לתקן את העולם, היא מספקת לנו הצצות קצרות לרגעים השונים שהובילו אותה למקום בו היא נמצאת היום ולמצב האבסורדי אליו נקלעה, החזקת סכום כסף גדול של מי שנחשב אימת ילדי הרחוב, ילד רחוב בעצמו שמצליח לשמור עליה גם בתוך הכאוס בו היא חיה.

שירה גאולה כותבת את כל קורותיה ואנו הקוראים נחשפים למחשבות ולמעשים שלה לאורך כל הספר. מיד אחרי שהיא מעלה אותם על הכתב היא משמידה אותם, כך למילים לא יישאר זכר. אהרון, האוסף אותה ברכבו בניסיון להציל אותה מחיי הרחוב, נחשף לכישרון הכתיבה שלה כשהוא מבקש שתעלה את קורותיו שלו על הכתב ולשם שינוי, אותם לא תשרוף אלא תאפשר לפחות לאדם אחר לקרוא, לו.

"כיכר ציון" ידועה כמקום מפגש מרכזי של בני נוער הנמצאים בשולי החברה. גם הרשויות יודעות כי נערים ונערות שנפלטו ממסגרות שונות ואין להם מקום לינה, עושים בכיכר לילות כימים במטרה למצוא מזור לכאבים שאיש בסביבה הקרובה שלהם לא הצליח לרפא. 

לא מעט מאותם בני נוער הם בנים ובנות למשפחות דתיות אשר מגיל מסוים הבינו, יחד עם בני משפחתם, כי תפיסת האמונה שלהם שונה מזו הנהוגה בבית בו הם חיים וחוסר ההצלחה של הצדדים לגשר על הפערים מוביל לא פעם לכך שבני הנוער עוזבים את הבית. 

הסופרת, נועה ירון-דיין, מספרת כי המפגש שלה עם בני ובנות נוער המעבירים את לילותיהם בכיכר היה אחת הסיבות לכתיבת הספר הנוכחי. הספר מעביר מסר למי שנמצאים במקום דומה לזה בו נמצאת שירה גאולה: ישנן דרכים שונות להתמודד עם הקשיים שמביאים אתם גיל ההתבגרות ומשבר אמונה.

מחברת הספר מכירה לעומק את עולמם של צעירים הגרים ברחוב, היא מתעקשת לדלג מעל המוקשים הנוגעים לסיבות השכיחות לבחירתם של צעירים לגור ברחוב ולקשיים המורכבים שנובעים מהחיים שם, אך רומזת עליהם במהלך הספר, בדבריה הזהירים של הגיבורה שלה, שיודעת שהבית ממנו ברחה הנו מקום שרוב שכניה לרחוב - היו שמחים לגור בו. 

תגיות:גאולהאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה