חדשות בארץ

בעקבות אישור חוק הגיוס תקף ח"כ יעקב אשר: "הפכתם את לומדי התורה למכונת מנדטים". צפו

אמש (ב') נאם ח"כ יעקב במליאת הכנסת, במסגרת ההצבעה בקריאה ראשונה על חוק הגיוס החדש. בדבריו הפנה אצבע מאשימה כלפי סיעות הבית, וטען כי הפכו את לומדי התורה הקדושה לכלי משחק. צפו בנאום הסוער

  • כ' תמוז התשע"ח
(צילום איללוסטרציה: פלאש 90/ Yonatan Sindel)(צילום איללוסטרציה: פלאש 90/ Yonatan Sindel)
אא

אמש (ב') נאם ח"כ יעקב במליאת הכנסת, במסגרת ההצבעה בקריאה ראשונה על חוק הגיוס החדש. בדבריו הפנה אצבע מאשימה כלפי סיעות הבית, וטען כי הפכו את לומדי התורה הקדושה לכלי משחק.

בפתיחת דבריו אמר ח"כ אשר: "שלא יהיה ספק לאף אחד, אין כאן היום דיון אידיאולוגי אמיתי על שוויון או על צדק. יש כאן משחק פוליטי בחסות הבג"ץ שפסל את החוק הקיים והחזיר את הכדור למגרש הפוליטי. אך לצערי הרב כלי המשחק, או הכדור שמכדררים אותו כבר שנים מהכנסת לבג"ץ וחוזר חלילה – הכדור הזה הוא עולם התורה"

ח"כ יעקב אשר תקף את סיעות הכנסת שהפכו את לומדי התורה הקדושה למכונת מנדטים: "הפכתם את לומדי התורה לכלי משחק" ותקף את אבי גבאי שלדבריו הפך ליאיר לפיד (פוליטי)

"הפכתם את לומדי התורה לכלי משחק, למכונת מנדטים לצורכי הרצון של מפלגות מסוימות לכבוש את השלטון באמצעות פילוג והפצת ארס כנגד ציבור שכל חטאו הוא שיש לו אמונה ויש לא אידיאולוגיה. ובשונה ממכם, הוא לא מחליף אותה לצרכיו".

עוד הוסיף: "אתם, שוחרי השוויון והצדק, עוברים ממפלגה אחת לרעותה - פעם אתם ימנים ופעם שמאלנים. אפילו היום - גבאי הפך ללפיד, לפיד הפך לגבאי. בשונה מכם, לנו יש אמונה, היא לא משתנה, והיא נטועה בליבנו, שבלי לימוד התורה אין קיום לעולם. בוודאי אין קיום לעם הזה. וזכות התורה היא שהגנה עלינו בכל השנים. איפה שהיה לימוד תורה, לא הייתה התבוללות. התורה היא הזכות שאיתה אנחנו הפכנו לפלא בעולם. איך עם כזה נשאר?".

בסיום הזכיר ח"כ אשר את דבריו של הרב אברהם רביץ ז"ל: "מבחינתו כל הקיום שלנו כעם וכחברה תלוי בכך שהתורה עברה מדורי דורות. ותמיד היו בעם ישראל אנשים שמסרו את כל כולם  על התורה ולחיים של תורה.  נכון שאנחנו עם משונה . בהחלט לא דומים לעמים אחרים  לו היינו דומים לעמים אחרים לא היינו קיימים עוד"

 

 

תגיות:חוק הגיוסח"כ יעקב אשר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה