בריאות ונפש

מה מסתירים מאתנו בתעשיית החלב? פרק מפתיע מתוך הספר "רזי התזונה"

האם החלב אכן בריא עבורנו, כפי שמנסים למכור לנו? קראו פרק מרתק מתוך הספר "רזי התזונה". המידע מובא באחריות המחברת בלבד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נזקי החלב

נושא החלב הוא אחד מהנושאים המדוברים ביותר כיום בתקשורת העולמית ובפרט בקרב האנשים המטפלים בתזונה ומחלות. בחרתי להביא לכם מידע מהימן וחשוב שמפרט על נזקי החלב ומוצריו. בהמשך רשומים הנזקים אותם ניסה קרטל החלב להסתיר מאיתנו במשך שנים רבות. לצערי, תגלו גילויים מדאיגים שישאירו אתכם פעורי פה, ויגרמו לכם לחשוב היטב לפני שאתם מכניסים את הדבר ההרסני הזה לגופכם! רוב החומר המובא לכם כאן נאסף מדבריו של ד''ר אריה אבני, רופא כירורג המתמחה במערכת העיכול וממספר מקורות נוספים התומכים אחד בשני הידועים לכל מטפל תזונה טבעי בארץ ובעולם. הקדישו לקריאה בהמשך תשומת לב מירבית ותקראו עד הסוף, למען בריאותכם ובריאות ילדיכם.

העובדות

חלבון החלב אינו מתפרק, הוא חודר למערכת הדם וגורם לאדם להפעיל את מערכת החיסון שלו כנגד אותם חלבונים.

שני האנזימים האחראים על פירוק סוכר החלב (לקטוז) ועל החלבון העיקרי של החלב (קזאין) מתחילים להיעלם בהדרגה ממערכת העיכול בגיל שנה - שנתיים בכל היונקים, כולל האדם.

החלב מכיל ריכוז גבוה של הורמון גדילה המעודד גידול תאי סרטן ואף מגן עליהם מפני התרופות הכימותרפיות. המוסד הלאומי לבריאות של ארה"ב, הנחשב למוסד המכובד ביותר בעולם הרפואה המערבית, פירסם הודעה בשנת 1995 בה קבע כי הורמון זה הינו שותף מרכזי בהתפתחות הסרטן בילדים, סרטן ערמונית, סרטן שד, מלנומה וגידולים אחרים.

ריבוי זרחן ומיעוט מגנזיום בחלב מפריעים לניצול הסידן בגוף.

באוכלוסיות שצורכות חלב ומוצריו, ישנה שכיחות גבוהה יותר של מחלת (האוסטאופורוזיס -הידללות סידן והיחלשות העצמות). זאת משום שהסידן לא נספג היטב בגוף, והחלבון החומצי שבחלב אף גורם לסידן להיות מופרש החוצה ע"י הכליות, ועקב כך נצרכות לעבודה מאומצת במיוחד.

חלבוני החלב - הקזאין ומי הגבינה, המצויים גם באבקת חלב לתינוקות, מפריעים בספיגת הברזל ממערכת העיכול. לא פלא שרוב הילדים אנמיים כיום וקופות החולים מבקשות להוסיף תוסף ברזל למזון הילדים, כמובן שיש סיבות נוספות כמו אכילה לא נכונה ופרזיטים גזלני ברזל כמו הקנדידה וההליקובקטר פילורי.

בדגימות של חלב התגלו כמויות משתנות של תכולת ויטמין D כשבחלקן הכמות היתה פי 500 ממה שנכתב על גבי התווית בעוד שבאחרות הכמות היתה קטנה ביותר או שלא היה בהן ויטמין D כלל. ויטמין D בכמות גדולה מדי עשוי להיות רעיל ועלול לגרום לכמויות סידן עודפות בדם ובשתן, ספיגת אלומיניום מוגברת בגוף ומצבורי סידן ברקמות רכות (מצב לא בריא).

החלב מכיל הרבה הורמונים של הפרה עצמה, שחודרים לגוף האדם ומשנים את המאזן ההורמונלי התקין של גופנו.

החלב מכיל כמויות גדולות של אנטיביוטיקה, כימיקלים והורמונים שהפרה מקבלת בזריקות, ויש בו את אחוזי המוגלה הגבוהים בעולם (מזעזע).

תכולת השומן בחלב מעודדת ייצור כולסטרול ומשקעים על דפנות כלי הדם ובכך מסכנת את בריאות מערכת הלב וכלי הדם. יחסית לחלב האם, מכיל חלב הפרה חלבון בכמות הגדולה פי 3 ו-50% יותר שומן. מדרך הטבע נועד חלב הפרה לעגל, המכפיל הודות לו את משקלו, תוך 47 יום, פי 2, ותוך שנה ב-150 ק"ג.

חלב הוא האלרגן הנפוץ ביותר. כמחצית מאיתנו אלרגים לחלב. הסימפטומים עשויים להיות בעיות נשימה, כאבי בטן ובעיות עיכול שונות. עם הפסקת צריכתו חלה הקלה משמעותית בסימפטומים. מה איכפת לכם, תעשו ניסוי ותוציאו את כל מוצרי החלב מהבית למשך שבועיים (אשמח לשמוע מה קרה לבריאות כל בני המשפחה).

ב-75% מהמניקות, חלבוני פרה מסוימים (ביטא לאקטוגלובולין) מופיעים בחלב שלהן שמונה שעות אחרי שתיית כוס חלב, לאחר שחדרו למערכת הדם ונקלטו ע"י תאי השד. דבר זה מתבטא אצל התינוק בכאבי בטן, יציאות רכות ודימום פנימי ממערכת העיכול (ידוע גם אצל מבוגרים).

בתינוקות בעלי פונטציאל לפתח סוכרת, הנוגדנים ותאי החיסון שנוצרו על מנת לתקוף את הקזאין (אחד מחלבוני הפרה), תוקפים את תאי הלבלב ובסופו של דבר מביאים להריסתו, מה שסולל את הדרך להתפתחותה של סוכרת הנעורים. דבר זה כבר קורה בהיות התינוק ברחם, כיוון שאת הקזאין הוא מקבל ממחזור הדם של האם (הצורכת חלב-פרה), בו הוא נמצא חופשי.

בין היתר גורם החלב למיגרנות, נזלת מטפטפת, דלקות אוזניים, בעיות בדרכי המעיים ואסטמה. וככל שעולה צריכת החלב כך גם גוברים הסיכויים לחוסר בברזל, הופעת אקנה וגרימת ליחה (באנשים רבים) הגורמת להחרפת האסטמה, ברונכיט וסינוסיטיס. הקזאין גורם גם לאלרגיות כרוניות כמו דלקת פרקים שיגרונית וזאבת.

האדם הוא היצור היחיד שממשיך לצרוך חלב מעבר לגיל הינקות ובנוסף מדובר בחלב של יצור אחר! (החתולים לא כלולים משום שהם בויתו ע"י האדם שנותן חלב).

נשים בשבט הבנטו באפריקה יולדות עשרה ילדים, לא שותות חלב ובכל זאת לא סובלות מבריחת סידן. היפניות לא סובלות מבריחת סידן והן לא שותות חלב. בישראל כל אישה חמישית שוברת את אגן הירכיים למרות שרוב הנשים צורכות מוצרי חלב, ואילו ביפן רק אישה אחת מבין 50 שוברת את אגן הירכיים למרות שתזונתן אינה מתבססת על חלב כלל. 

ממחקר האחיות שנערך באוניברסיטת הווארד, שעקב אחרי יותר מ 75,000 אחיות במשך 12 שנים לא הראה שום שינוי בסכנת הישברות של עצמות אצל אחיות שניזונו ממוצרי חלב, להיפך, עליה באכילת מוצרי-חלב המכילים סידן קושרה לעליה בשברים בעצמות. מחקר אוסטרלי הראה אותן תוצאות ומחקרים אחרים לא הראו שסידן ממוצרי חלב אכן מגן על העצמות.

נמצא קשר בין הגלקטוז (סוג של סוכר בחלב) וסרטן השחלות. מתברר שלנשים הסובלות מסרטן השחלות, יש רקע עשיר בצריכת מוצרי חלב ובמיוחד יוגורט.

כבר עשרים שנה מדווחים החוקרים על הקשר בין חשיפה מוקדמת לחלב פרה, לבין סוכרת נעורים.

בסקר משנת 1998 נמצאה עליה של כ-2.9% לשנה בשכיחות הסוכרת במרבית ארצות אירופה. בפינלנד, שהיא המובילה בתחלואת הסוכרת בעולם. הנתונים מדאיגים עוד יותר לגבי עליית מקרי סוכרת הנעורים בילדים עד גיל ארבע, כאן מדובר על "צמיחה" של 6.5% לשנה!!! 

עובדות חשובות ומדאיגות שמסתירים מעיני הציבור

מועצת החלב קובעת בפרסומים שלה ש-3 מנות חלב ביום מסייעות לבניית עצמות חזקות יותר ומאטות את המשך איבוד רקמת העצם. עוד לא היה חולה אחד שהבריא כתוצאה מאכילת מוצרי חלב. ואם זה כל כך טוב, למה הישראלים נמצאים בראש רשימת פגועי העצמות בעולם?

ד"ר ירמי יצחקי, לשעבר טכנולוג מזון באחת החברות הגדולות ליצור מוצרי חלב בארץ וכעת בעל מחלבה ביתית לייצור מוצרי חלב, טוען שמסעי הפרסום הפרו-ביוטיים של יצרניות היוגורט מרמים את הצרכן. "חלק גדול מחיידקי הביו (חיידקים טובים המצויים ביוגורט ובמערכת העיכול שלנו) אינם שורדים עד סוף תהליך הייצור והמילוי", הוא אומר, "מכות החום הורגות אותם".

האכזריות ברפת - לפרות יש חלב בעטינים רק לאחר ההתעברות, לצורך האכלת הגור העתיד להיוולד. משום כך מכניסים את הפרות להריון באופן קבוע. בכדי לשאוב את החלב מהפרות, צריך למנוע אותו מהעגלים שנולדים כתוצאה מההריונות. ההפרדה בין הפרות והעגלים שרק נולדו, גורמת טראומה לפרות ולעגלים. לכל הפרות בישראל צורבים מספר בכוויה על עורן המגולח, כורתים את הקרניים וגוזרים פטמות בעטין ללא הרדמה או אלחוש כלל! במשחטות, פעמים רבות מופשט העור מהפרות בעודן בחיים! תוחלת חייהן הטבעית של הפרות היא 20 שנה. ברפתות הן קורסות לאחר 3-4 שנים (בקיצור, אנשים שותים חלב של פרות חולות וגוססות).

העיוות התורשתי - עד לפני כ-20 שנה, היו שואבים מגוף הפרות 7-8 ליטר חלב ביום. כיום שואבים מהפרות 30-50 ליטר חלב ביום. עליה תלולה זו הושגה באמצעות עיוות תורשתי מואץ של הפרות, הגורם להן למחלות, נכויות וסבל מעצם קיומן!!

נשיאת החלב והעטינים הכבדים היא קשה ומכאיבה, וגם תהליך השאיבה מכאיב.

זיהום הסביבה גדל. והבזבוז של משאבים גדול מאוד. תעשיית החלב צורכת כמויות אדירות של מים, אדמה וצמחייה, בהשוואה לייצור מזון צמחי, ומזהמת את הסביבה בצורה בלתי הפיכה! הפרשות הפרות ושאריות העצמות, חלקי הגופות והדם שלאחר השחיטה הם המזהם העיקרי של מי התהום שאנו שותים. אחת התוצאות של זיהום זה היא כחלת (היוולדות תינוקות כחולים) ומומי לידה אחרים.

"חג שמחת החלב" הוא יוזמה שנועדה לעלות את הרווחים הכספיים של המחלבות. את ה"חג" יזמה מועצת החלב, שהיא חברה מסחרית אותה מנהלים נציגי יצרני החלב. מטרתם היחידה היא להרוויח יותר כסף - וזאת על חשבון בריאותנו, על חשבון הסביבה המקיימת אותנו ותוך התעללות בפרות.

לרכישת הספר 'רזי התזונה – להתנקות, להבריא, לרזות בקלות' היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן 

 

תגיות:חלבבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה