חדשות בארץ

הרמטכ"ל הגיע לרמת הגולן ובדק את מוכנות הכוחות

צה"ל: אנו עוקבים אחרי הנעשה בסוריה וערוכים לכל תרחיש שיתפתח בגיזרה; נמשיך בסיוע הומניטרי לעקורים הסורים

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ Yonatan Sindel)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ Yonatan Sindel)
אא

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט, הגיע היום (רביעי) ל"עוצבת הבשן" ברמת הגולן כדי לבדוק את מוכנותם של כוחות צה"ל לכל תרחיש אפשרי שעלול להתפתח בגיזרת הצפון. אל הרמטכ"ל נלוו ראש אגף המבצעים במטכ"ל, אלוף אהרון חליוה, ראש אגף התכנון, אלוף אמיר אבולעפיה וראש חטיבת המחקר, תת אלוף דרור שלום.

במהלך ביקורו קיים אייזנקוט הערכת מצב בנושא הלחימה המתנהלת בסוריה בין הצבא הסורי והמורדים. הוא שמע סקירות על מוכנות פיקוד הצפון מפי מפקד הפיקוד, אלוף יואל סטריק, ומפיו של מפקד עוצבת "הבשן", תת אלוף עמית פישר.

מצה"ל מסר כי "הכוחות עוקבים אחר הנעשה בסוריה וערוכים למגוון תרחישים על מנת לשמור על המציאות הביטחונית במרחב הגבול. כמו כן, הם ימשיכו לסייע הומניטרית ל'בני המקום' בשטח סוריה, זאת לצד מניעת כניסת פליטים לשטח מדינת ישראל".

אתר "וואלה" מדווח כי ישראל והאו"ם, יחד עם גורמים בינלאומיים נוספים, מקיימים מגעים במטרה להגיע להבנות על יצירת אזור בטוח ומוסכם עבור העקורים הסוריים הבורחים מאזור הקרבות במחוז דרעא שבדרום סוריה. על פי הנתונים שמסר האו"ם שלשום, כ- 270 אלף בני אדם ברחו מבתיהם במחוז דרעא בשל המתקפה הצבאית הנרחבת בה פתח הצבא הסורי לפני כשבועיים נגד המורדים הסורים באזור. רבים מהעקורים הגיעו לגבול עם ירדן, אך חלקם הגיע גם לאזור הגבול עם ישראל. ישראל וירדן מסרבות לפתוח את גבולותיהן בפני העקורים, אך מעניקות להם סיוע הומניטרי. הפליטים שהגיעו לאזור הגבול עם ישראל נמצאים כרגע באוהלים שהוקמו בימים האחרונים קרוב מאוד לגבול, מצידו הסורי.

בהערכת מצב קודמת שהתקיימה בתחילת השבוע (ראשון) בפיקוד הצפון, הוחלט לתגבר את "עוצבת הבשן" בכוחות שיריון וארטילריה, וזאת כחלק מהיערכותו של צה"ל להתפתחויות באזור הגולן הסורי. ההיערכות המוגברת נובעת מההבנה כי לאחר השלמת כיבושו של מחוז דרעא יפנה הצבא הסורי את כוחותיו לעימות מכריע עם המורדים הנמצאים באזור קוניטרה, סמוך לגבול עם ישראל.

שרי החוץ של רוסיה וירדן קיימו היום מסיבת עיתונאים במוסקבה, במהלכה אמר השר הרוסי סרגיי לברוב כי הדרישה ליציאתה המוחלטת של איראן מסוריה "אינה מציאותית לחלוטין". לברוב ציין כי סוגיית המצב בדרום סוריה תידון בפסגה של נשיאי רוסיה וארה"ב שתתקיים ב- 16 ביולי בהלסינקי בירת פינלנד, וכי "יש כבר הסכמה בנושא" בהתאם להחלטות שהתקבלו בפגישות קודמות שנערכו בשנה שעברה בין ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ. בסופו של תהליך, אמר לברוב, "לא יישארו באזור כוחות מורדים, ובגבול עם ישראל יהיה הצבא הסורי". 

 

תגיות:רמת הגולןרמטכ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה