חדשות בעולם

האם המודיעין הרוסי פעל שוב בבריטניה? זוג בריטי הורעל מחומר לא מזוהה

בני הזוג נתגלו כשהם חסרי הכרה ואושפזו בבית חולים בעיר סולסברי. הם נאבקים על חייהם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גבר ואישה בריטיים אושפזו במצב אנוש בבית החולים בעיר סולסברי שבדרום-מערב בריטניה. המשטרה המקומית דיווחה כי השניים נמצאו בסוף השבוע כשהם מחוסרי הכרה בעיירה בשם איימסברי (כ- 10 ק"מ מסולסברי), וכי ככל הנראה הם נחשפו לחומר לא מזוהה והורעלו ממנו.

העיתון הבריטי "סאן" דיווח כי התסמינים מהם סובל הזוג המורעל דומים מאוד לתסמינים שהופיעו אצל המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו יוליה, שהורעלו לפני ארבעה חודשים בעיר סולסברי באמצעות גז עצבים. סקריפל היה סוכן כפול, שהעביר לסוכנות הביון הבריטית MI6 מידע על עשרות מרגלים רוסיים. הוא נחשף על ידי הרוסים ונידון ב- 2006 ל- 13 שנות מאסר, אולם ב- 2010 שוחרר בעסקת חילופי מרגלים בין רוסיה לארה"ב ועבר להתגורר בבריטניה, בה קיבל מקלט מדיני.

המרגל הרוסי בן ה- 66 ובתו התאוששו לבסוף ממצבם האנוש. בריטניה הפנתה אצבע מאשימה כלפי רוסיה וטענה כי ניסתה לחסל את סקריפל על אדמתה. הקרמלין, כצפוי, הכחיש ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח לסקריפל איחולי החלמה מהירה. ב- 2006 אירע מקרה דומה, שנגמר בתוצאה קטלנית: המרגל הרוסי לשעבר אלכסנדר ליטביננקו - שנודע כמבקר חריף של המשטר הרוסי בראשות פוטין והאשים אותו, בין היתר, בהפרת זכויות אדם - אושפז בבית חולים בבריטניה במצב קשה. ליטביננקו בן ה- 43 מת כעבור מספר ימים. הבריטים פתחו בחקירה, שבסיומה האשימו את רוסיה בהרעלתו של ליטביננקו באמצעות החומר הרדיואקטיבי פולוניום-210. בשני המקרים, ההרעלות הובילו למשבר דיפלומטי חריף ביחסים בין לונדון ומוסקבה.

בשל הדמיון בין מקרה ההרעלה הנוכחי באיימסברי להרעלתם של סקריפל ובתו, הרשויות הבריטיות מתייחסות גם הפעם בחומרה לאירוע: המשטרה החלה בחקירה מיוחדת, וראש הממשלה תרזה מיי והקבינט שלה מקבלים עליה עדכונים

תגיות:בריטניהמודיעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה