חדשות בארץ

סיכום כותרות השבת: רעידת אדמה נוספת בצפון הארץ; צה"ל תקף מוצב סורי

המורדים בדרום סוריה נכנעו לצבא הסורי; אלפי פלסטינים הפגינו בגדר הגבול בין רצועת עזה וישראל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סוריה: צה"ל תקף אתמול מוצב סורי בתגובה לירי מרגמה שנורה מהמוצב. המרגמה נורתה כחלק מהלחימה המתנהלת בגיזרה בין המורדים לצבא הסורי. היא נפלה במרחב החיץ, מזרחית לגדר הגבול בין ישראל וסוריה וסמוך לה.

דובר צה"ל מסר: "אנו לא מעורבים בלחימה הפנימית בסוריה, ולצד זה נמשיך לעמוד על מימוש הסכמי הפרדת הכוחות משנת 1974, ובתוכם שמירה על מרחב החיץ".

ובתוך כך, המורדים בדרום סוריה קרסו מול הלחץ הצבאי הכבד שמשטרו של בשאר אל-אסד הפעיל עליהם. במסגרת הסכם כניעה עליו חתמו עם צבא סוריה, שהושג בתיווך רוסי, הם הסכימו לוותר על הנשק שברשותם ולמסור את השליטה במחוז לידי המשטר. בינתיים הם העבירו לידי הצבא הסורי את השליטה במעבר הגבול נסיב, שבין סוריה לירדן, בו החזיקו מאז 2015.

רצועת עזה: הפלסטינים ברצועת עזה שבו אתמול לגדר הגבול עם ישראל. כ- 6,000 בני אדם הפגינו ליד הגדר והתעמתו עם כוחות צה"ל. מספר פלסטינים נפגעו סמוך לכניסת השבת במהלך ניסיון להשליך מטען לעבר כוחות צה"ל: המטען התפוצץ בשטח הפלסטיני, ומספר פלסטינים נפגעו. אין נפגעים לכוחות צה"ל.  משרד הבריאות הפלסטיני מסר על 396 פצועים בדרגות חומרה שונות, מירי ומגז מדמיע. דווח גם על הרוג אחד – ככל הנראה מניסיון השלכת המטען.

מדובר צה"ל נמסר: "מחבלי חמאס מנצלים את הצפיפות ובחסות ההתקהלות מסכנים את תושבי הרצועה והופכים אותם כסות לפעולות טרור".

האדמה ממשיכה לרעוד: רעידת אדמה פקדה לפנות בוקר את צפון הארץ. הרעידה הייתה בעוצמה של 3.4, והמוקד שלה היה מצפון לכינרת. בחסדי שמיים – אין נפגעים ואין נזק. מיום רביעי בבוקר נרשמו מספר רעידות אדמה בצפון.

תגיות:רעידת אדמהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה