חדשות בעולם

תאילנד: החל המבצע לחילוצם של 12 הנערים הלכודים במערה

הנערים, יחד עם מבוגר אחד, נלכדו לפני שבועיים במערה עמוקה מבלי יכולת לצאת. החילוץ עלול להימשך מספר ימים.

(אילוסטרציה, צילום :shutterstock)(אילוסטרציה, צילום :shutterstock)
אא

תאילנד הודיעה הבוקר על תחילתו של המבצע לחילוצם של 12 נערים ומבוגר, שנלכדו לפני יותר משבועיים במערה בצפון המדינה.

ראש משימת החילוץ אמר לכתבים כי "היום הוא היום". במבצע משתתפים 13 צוללנים זרים, כשלצידם חמישה צוללנים מכוח "אריות הים", כוח קומנדו המשתייך לחיל הים של צבא תאילנד.

הפרשה, שמעסיקה את תאילנד וזוכה למעקב גם ברחבי העולם, החלה לפני שבועיים (ב- 23 ביוני), כאשר שנים-עשר הנערים נכנסו עם אדם מבוגר לטייל בתוך מערכת של מערות באזור תאם לואנג. המערה – שעומקה 4 קילומטרים – הוצפה בגשמי מונסון עזים, והמטיילים נלכדו בתוכה. 13 הנעדרים אותרו כעבור תשעה ימי חיפושים בהם השתתפו צוותים מקומיים וזרים. הקשר עימם נשמר מאז כל הזמן, ומתברר כי מצבם הבריאותי בשלב זה הינו טוב.

מבצע החילוץ, שכוחות ההצלה התאמנו לקראתו בימים האחרונים, מורכב ביותר ומסובך, והשלמתו בהצלחה מותנית, בין השאר, במזג האוויר ובמפלס המים בתוך המערה. הכוחות הפועלים במקום הצליחו אמנם ביממה האחרונה לשאוב מים מהמערה ולהוריד את המפלס בכ- 30 סנטימטרים, אך קיים חשש שהתחדשות הגשמים באזור תציף מחדש את המערה. על החילוץ מקשה העובדה שהנערים אינם יודעים לשחות או לצלול. סכנה נוספת המאיימת על שלומם של הלכודים נובעת מהחשש לעלייתו של ריכוז הפחמן הדו-חמצני בתוך המערה. ראש צוות החילוץ הביע אופטימיות באומרו כי ייתכן וקבוצה ראשונה מבין הילדים תצא כבר הערב מהמערה. עם זאת, הוא הדגיש כי מדובר ב"מלחמה נגד המים והזמן".

הפרשה הדרמטית כבר גבתה את חייו של אדם אחד מבין האנשים הרבים שפועלים סביב השעון להצלתם של הנערים: אחד הצוללנים שהגיע אל הנערים במטרה לספק להם מזון מצא את מותו לאחר שאיבד את ההכרה מחוסר חמצן.

לקראת תחילתו של המבצע, הורו הרשויות לכלי התקשורת ולאנשים הרבים המתקהלים באזור המערה להתפנות מן המקום.

תגיות:תלמידיםחילוץתאילנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה