חדשות בארץ

מזעזע: יוזמה מקומית בתל אביב לעידוד פתיחת עסקים בתשעה באב

תגובות חריפות נגד יוזמה מקוממת למדבקות "פתוח בתשעה באב": איבדתם את זה לחלוטין

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עובר כל גבול: ההסתה נגד כל דבר שבקדושה מכוונת את חיציה, ולא בפעם הראשונה, גם כלפי צום תשעה באב. הצום, שנחשב עד לפני לא הרבה שנים כקונצנזוס גם עבור אנשים שאינם שומרי מצוות – וזאת בשל המשמעות ההיסטורית והלאומית הטמונה בו – הפך בשנים האחרונות למרמס. ונדמה שהיום נחצה גבול נוסף.

תנועה מקומית בתל אביב בראשות אחד מחברי מועצת העיר פונה לבעליהם של מסעדות, בתי קפה ומרכולים שפתוחים בתשעה באב, ומציעה להם לתלות בחלון הראווה של העסק מדבקה בולטת שתסייע להם לקדם את המכירות:

"בעלי עסקים! פתוחים בתשעה באב? מדבקת "פתוח בתשעה באב" תביא לכם יותר לקוחות. בואו וקחו אחת! תפסיקו להתעמר בבעלי העסקים ובציבור החילוני. תנו לבתי הקפה, המסעדות והמרכולים להישאר פתוחים בתשעה באב (מתחיל בערב לפני)! די עם ההפחדות, האיומים, הדו"חות והקנסות לעסקים שנשארים פתוחים בתשעה באב. אסור לעיריית תל אביב לקחת חלק במסע ההזוי של הדתה וכפייה הפוקד את המדינה".

את היוזמה הפרובוקטיבית מטעמו של חבר מועצת העיר יש לראות לא רק על רקע המסע נגד הדתה כביכול, שהפך לבון טון בחוגים קיצוניים וזוכה להדהוד בכלי תקשורת שונים, אלא גם על רקע הבחירות המתקרבות לרשויות המקומיות. המודעה עלתה לרשת רק לפני מספר שעות, אך התגובות אליה לא איחרו לבוא. חלקן, מצער לומר, מביע בה תמיכה. אך מגיבים רבים תוקפים אותה בחריפות. הנה מדגם:

"כת ההדתה איבדה את זה".

"בפעם הבאה שבטח אתם ושכמותכם תפיצו תמונות של חרדים קיצוניים ממנגלים ביום השואה/הזיכרון – תזכרו שאתם באותה ליגה ממש. כמה עליבות ורדידות...".

"כמה כיף שלמרות הכוחניות הבריונית שלכם עוד ועוד עסקים נהיים כשרים – כי זה משתלם כלכלית ומאפשר מנוחה ומשפחתיות"

"אני חילוני, לא שומר שבת, מתעב כפייה. ועדיין: כף רגלי לא תדרוך לעולם, גם לא חינם, בבתי עסק שיציבו את השלט הזה, ו/או שיופיעו ברשימה הזו שלכם".

"מה לא תעשו בשם הבחירות המקומיות? בשביל עוד פתק בקלפי. את מי לא תדרסו? כמה שנאה עוד תפזרו לחינם, בין תושבים שיום אחרי שאתם תתאדו מהמפה הפוליטית יצטרכו להמשיך לחיות אחד עם השני? תתביישו, בתקווה שהבוחרים בעיר שלכם יבינו שלא נותנים לאנשים שונאים לנהל עיר, אפילו לא ועד בית".

"איבדתם את זה לחלוטין".

תגיות:עסקתשעה באבתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה