חדשות בארץ

המתח בצפון: פליטים סוריים התקרבו לגדר הגבול עם ישראל

רשת אל-ג'זירה מדווחת כי עשרה אזרחים נהרגו בהפצצת כוחות הצבא הסורי על בית ספר באזור קוניטרה בו התמקמו פליטים

(צילום: Flash90)(צילום: Flash90)
אא

סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה בשעה האחרונה כי עשרות פליטים סוריים התקרבו לעבר גדר הגבול עם ישראל ברמת הגולן. הם הגיעו למרחק של כ- 200 מטר מהגבול כשהם מנופפים בבדים לבנים. חיילי צה"ל צעקו להם לשוב על עקבותיהם: "אתם בגבול של מדינת ישראל, לכו אחורה, אנחנו לא רוצים לפגוע בכם", קרא אחד מהם בערבית לעבר הפליטים.

בחודש האחרון התגבר המשבר ההומניטרי בדרום סוריה, וזאת מאז החל צבא המשטר הסורי במבצע צבאי נרחב לכיבושו של מחוז דרעא. כתוצאה מכך, מאות אלפים מתושבי המחוז ברחו מבתיהם – בעיקר לעבר הגבול עם ירדן, אך גם לכיוון הגבול עם ישראל. ישראל, כמו ירדן, מסרבת לפתוח את גבולה בפני העקורים אך מעבירה להם סיוע הומניטרי. הפליטים שוכנו באוהלים שנבנו עבורם במרחק מה מגבול ישראל-סוריה, וישראל מעבירה להם מזון. בינתיים, הצבא הסורי השלים להלכה את השתלטותו על מחוז דרעא; המורדים ובני משפחותיהם החלו להתפנות מהמחוז ולעבור לצפון סוריה, בהתאם להפסקת האש שהושגה בין הצדדים בתיווכה של רוסיה.

לאחר ההצלחה בגיזרת דרעא, החל צבא סוריה בתחילת השבוע במתקפה לכיבושו של מחוז קוניטרה הסמוך לגבול עם ישראל. כוחות המשטר פתחו בהפגזה כבדה על המחוז, שחלקים ממנו נמצאים בשליטת המורדים. בנוסף לכך, ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח שלשום (ראשון) כי מטוסים תקפו מהאוויר את כוחות המורדים. במלחמתו נגד המורדים, הצבא הסורי אינו בוחל באמצעים: רשת "אל-ג'זירה" דיווחה היום, כי עשרה אזרחים נהרגו בהפצצה של כוחות הצבא הסורי על בית ספר באזור קוניטרה בו מצאו פליטים מחסה.

ובתוך כך, העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", הנחשב כמקורב לארגון החיזבאללה, טוען היום כי המשטר הסורי החליט לציית מחדש להסכם הפרדת הכוחות עם ישראל מ- 1974. על פי הדיווח, הצבא הסורי כבר פעל לשם כך באופן מעשי: הוא הוציא את כוחותיו, עם אמצעי הלחימה הכבדים שלהם, מאזור החיץ המפורז בקטע הצפוני של קו הפרדת הכוחות, לעבר נקודות אחוריות. הדיווח בעיתון הלבנוני מתבסס על "מקורות יודעי דבר", הטוענים כי ההנהגה הסורית בראשותו של בשאר אל-אסד מעוניינת, בראש ובראשונה, להשלים את מבצע ההשתלטות על דרום סוריה; לכן היא אינה מעוניינת ליצור "פרובוקציה מול האויב הישראלי" אשר עלולה לגרור את ישראל לפעולה צבאית נגד הצבא הסורי, שתכשיל את המבצע או תעכב אותו.

תגיות:צפוןפליטיםגבול ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה