חדשות בארץ

הרכש החדש של רכבת ישראל: רכבות חשמליות חדשות

רכבת ישראל, המתכוננת למהפכת חישמול רשת המסילות, רכשה כ- 330 קרונועים חשמליים חדשים, שיתחילו להגיע לארץ בשנת 2020

(צילום: דוברות רכבת ישראל)(צילום: דוברות רכבת ישראל)
אא

רכבת ישראל מתכוננת לפתיחתו של קו הרכבת המהיר והחשמלי לירושלים ולהסבתם של הקווים הפעילים לחשמל בשנים הקרובות. היא מציגה היום את העיצוב של הרכבות החשמליות החדשות מתוצרת חברת "סימנס", שזכתה במכרז. הקרונועים החשמליים יתווספו לצי הרכבות החשמליות, שיכלול גם את הקטרים החשמליים החדשים והקרונות דו-קומתיים המוכרים.

במסגרת המכרז החדש, תספק חברת "סימנס" לרכבת ישראל כ-330 קרונועים, שכל אחד מהם מכיל כ- 1,700 מקומות ישיבה (וככפול מכך בעמידה). מדובר בגידול של כ- 37% בצי הקרונות של הרכבת, הכולל היום כ- 520 קרונות. עם כניסתם המלאה לשירות, יוסיפו הקרונועים החדשים כ- 34 אלף מקומות ישיבה (וכפול בעמידה). הם יגיעו בסטים של שישיות ורביעיות, וניתן יהיה לחבר בין סטים שונים כך שכל רכבת תוכל להכיל בין 4 ל- 14 קרונועים בהנעה עצמית חשמלית.

צילום: דוברות רכבת ישראלצילום: דוברות רכבת ישראל

לקרונועים החשמליים הספק של 6,436 כוחות סוס (4,800 קילוואט) בתצורת הרביעייה, ו- 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט) בתצורת השישייה. המערכות הטכנולוגיות המתקדמות המשולבות בהם יאפשרו שירות משודרג לנוסעים במקביל לבטיחות מתקדמת. בין היתר, הקרונועים יגיעו עם מערכת אוטומטית לספירת נוסעים באמצעות מצלמה, המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת, בדיוק של 95 אחוזים; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול- GPS,   ומציגה את מסלול התקדמותה של  הרכבת והתחנות בדרך; מערכת מצלמות במעגל סגור; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת און ליין את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.

הקרונות הראשונים אמורים להגיע לארץ במהלך שנת 2020. בין היתר, הם ישרתו את ציבור הנוסעים בקו המהיר לירושלים האמור להיפתח השנה. תחזוקת הקרונועים תתבצע על ידי החברה הזוכה במכרז, במוסך החשמלי שמוקם בימים אלה באשקלון.

לצד רכש הקרונועים החשמליים, הצטיידה הרכבת בצי נייד חשמלי הכולל 62 קטרים חשמליים מדגם TRAXX של התאגיד הקנדי "בומברדייה". ראשוני הקטרים הללו כבר הגיעו ארצה ומבצעים נסיעות ניסוי בקו המהיר לירושלים. בנוסף לכך, כ- 300 קרונות דאבל דק קיימים יעברו הסבה לחישמול.

צילום: דוברות רכבת ישראלצילום: דוברות רכבת ישראל

עלות פרויקט הסבת רשת הרכבות לחשמל והפעלתן של רכבות חשמליות מסתכמת בכ- 13 מיליארד ש"ח. מדובר בפרויקט בעל משמעות תחבורתית ולאומית עצומה, בקנה מידה שלא היה כמוהו ברכבת ישראל. הוא כולל הנחת תשתית חשמל לאורך מאות קילומטרים של מסילת הרכבת. בנוסף, הרכבת החלה בתהליך אסטרטגי של הסבת הרשת הרכבתית הקיימת לחשמלית, במקום רכבות הדיזל הפועלות כיום. היתרונות הגלומים ברכבות החשמליות על פני רכבות הדיזל באים לידי ביטוי בהפעלת רכבות שקטות וידידותיות לסביבה, הגדלת מהירות הרכבות וקיצור בזמני הנסיעה, הגדלת מספר המושבים בכל רכבת, שדרוג יכולת ההאצה והבלימה וחיסכון משמעותי בתחזוקה ואנרגיה.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל נערכת לאחד השינויים המשמעותיים ביותר שביצעה מיום הקמתה – הסבת רשת הרכבות לחשמל והפעלת רכבות נוסעים חשמליות. הפרויקט יביא לשינוי מוחלט בהפעלת הרכבות בישראל, והוא כולל שיפור משמעותי בחוויית הנסיעה ברכבת. הקרונועים החשמליים החדשים – מהירים, שקטים וידידותיים לסביבה – יספקו שירות מצוין ליותר נוסעים, בקווים חדשים וקיימים, ויאפשרו לרכבת ישראל להמשיך ולהגדיל את מספר לקוחותיה, להעניק שירות מצוין ולהצעיד את התחבורה הציבורית לעידן חדש".

תגיות:רכבת ישראלרכבת חשמלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה