חדשות בעולם

טראמפ חזר בו: "רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארה"ב"

הביקורת בארה"ב על דבריו במסיבת העיתונאים בפינלנד עם ולדימיר פוטין הביאה את נשיא ארה"ב להתנצל ולומר כי שגה בלשונו

אא
סליחה, טעיתי: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אמש (שלישי) כי הוא רוחש אמון מלא לסוכנויות המודיעין האמריקניות וכי הוא מקבל את הערכתן, לפיה רוסיה התערבה במערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2016. טראמפ הוסיף, עם זאת, כי הוא סבור שלפעולותיה של רוסיה לא הייתה השפעה על תוצאות הבחירות, בהן גבר על המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.

דבריו של טראמפ נאמרו בשיחה עם כתבים בבית הלבן. בכך, למעשה, חזר בו הנשיא האמריקני מדברים שאמר יממה קודם לכן, במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת בהלסינקי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אז טען טראמפ באופן נחרץ כי הוא מקבל את הכחשתו הגורפת של פוטין, לפיה רוסיה לא התערבה במערכת הבחירות האמריקנית.

את סיבוב הפרסה המהיר שעשה נימק טראמפ אתמול בשגיאה דקדוקית שביצע, לטענתו, בשפה האנגלית במהלך מסיבת העיתונאים עם פוטין: בעוד בהלסינקי הוא אמר כי הוא "לא רואה שום סיבה שזו הייתה רוסיה" שהתערבה בבחירות, למעשה התכוון לומר "אינני רואה סיבה מדוע רוסיה לא התערבה בבחירות של 2016". טראמפ הוסיף, עם זאת, כי יכול להיות שבנוסף לרוסיה היו גם אשמים אחרים: "יש המון אנשים שם בחוץ, לא הייתה קנוניה בכלל".

נסיגתו של טראמפ מדבריו בהלסינקי באה לאחר ביקורת חריפה שנמתחה עליו במערכת הפוליטית בארה"ב על שהעדיף לקבל את הגירסה הרוסית על פני זו של המודיעין האמריקני. הביקורת על טראמפ נשמעה לא רק מצד יריביו הדמוקרטים, אלא גם מימין: סנטורים וחברי קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית לא חסכו במילים כדי להביע את אכזבתם על דבריו של הנשיא, ותקפו אותו על תמיכתו ברוסיה. כך, לדוגמה, יו"ר בית הנבחרים האמריקני, פול ראיין (הרפובליקני) אמר כי "אין שום ספק" שרוסיה התערבה בבחירות לנשיאות: "טראמפ חייב להבין שרוסיה אינה בת בריתנו. הרוסים עוינים לערכים הבסיסיים ביותר במדינתנו וארה"ב חייבת לשים סוף לפגיעה הרוסית בדמוקרטיה שלנו".

רשת NBC דיווחה אתמול כי הצהרת ההבהרה שמסר טראמפ לתקשורת באה לאחר לחץ כבד שהפעילו עליו סגן הנשיא מייק פנס ומזכיר המדינה מייק פומפאו לתקן את הדברים שאמר בהלסינקי.

תגיות:רוסיהבחירותטראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה