חדשות בעולם

כתב אישום: חצה את הגבול לסוריה באמצעות רחפן והצטרף לדאע"ש

נידאל סלאח, תושב ג'לג'וליה, מואשם בין היתר כי היה מעורב בפיתוח מזל"טי חבלה ופעל לגייס אזרחיים ישראליים לשורות דאע"ש

אא

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד נידאל סלאח, אזרח ישראל תושב ג'לג'וליה. הוא מואשם בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין מהארץ, חברות בארגון טרור, מסירת ידיעה לאויב ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, בין החודשים יולי-אוקטובר 2015 החליט סלאח בן ה- 26 יחד עם כמה מחבריו לחצות את הגבול לסוריה, להצטרף לארגון דאע"ש ולסייע לו בלחימה מול המשטר הסורי. רובם של חברי הקבוצה התחרטו וחזרו בהם, אך סלאח וחבר נוסף שלו, חוסאם חגלה, החליטו להמשיך בתוכנית: במקום לטוס לטורקיה ומשם להיכנס לסוריה, הם החליטו 'לקצר את המסלול' ולהיכנס ישירות לשטח הסורי באמצעות מצנחי רחיפה. השניים רכשו מצנחים, למדו באמצעות סרטוני הדרכה כיצד להפעילם; את האימונים לקראת ההמראה עשו בשטחים פתוחים, בסמוך לג'לג'וליה.

לאחר ניסיון משותף ראשון שנגמר בכישלון, בשל תקלה טכנית ברחפן של חברו, ב- 24 באוקטובר 2015 הצליח סלאח להמריא לבדו עם מצנח הרחיפה. בשלב מסוים בעודו באוויר, נורתה אליו אש מצדו הסורי של הגבול, אך הוא הצליח לחמוק ולנחות בסוריה. מפירוט עלילותיו מאז הגעתו לסוריה עולה שדרכו בדאע"ש לא הייתה קלה כלל ועיקר: ככל הנראה, אנשי ארגון הטרור לא האמינו לסיפור שלו: הם עצרו אותו וחקרו אותו תוך כדי שימוש בעינויים ברוטליים. כדי לרכוש את אמונם הוא מסר להם מידעים שונים בנוגע לישראל, ובסופו של דבר מימש את מבוקשו, שוחרר מהמעצר והצטרף באופן רשמי לארגון הטרור.

מכתב האישום החמור, שהוגש לבית המשפט על ידי עורך הדין רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז, עולה כי סלאח היה מעורב באופנים שונים בפעילות הטרור של דאע"ש, ככל שנדרש ממנו. בנוסף ללחימה מבצעית בשטח לצד 'חבריו לנשק' מול הצבא הסורי, הוא צורף ל"ענף הייצור והפיתוח" של הארגון, בו עבד תמורת שכר חודשי במפעל לפיתוח וייצור מזל"טים. במסגרת זו הוא היה אחראי על מערכת ההיגוי של כלי הטיס, שנועדו למטרת תיעוד מהאוויר ולנשיאת חומרי נפץ. הנאשם גם השתתף בניסוי, במהלכו הועמסה פצצה על אחד מכלי הטיס. סלאח גם נטל חלק בדיונים בנוגע לאפשרות להפעיל כלי טיס מעין אלו לשימוש נגד ישראל. הוא מואשם גם בניסיון לבנות עבור דאע"ש מסוק קטן, ניסיון שהגיע לשלבים מתקדמים של בנייה. בין השירותים הנוספים שסלאח סיפק לאנשי דאע"ש היה תרגומם של תכנים אקראיים שונים מעברית לערבית. בנוסף, הוא יצר קשר עם גורמים שונים בישראל ופעל לגייסם לשורות ארגון הטרור.

"חלום דאע"ש" של סלאח הסתיים כאשר הוא נשבה על ידי כוחותיו של המשטר הסורי. לאחר זמן מה הוא הצליח להימלט, ובמאי 2018 נעזר במבריח כדי לעבור את הגבול לטורקיה. בחודש שעבר הוא חזר לישראל ונעצר עם נחיתתו בנתב"ג.

לאור חומרת העבירות המיוחסות לסלאח, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים.

תגיות:כתב אישוםמזל"טפיתוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה