חדשות בארץ

תיאוריית קונספירציה בירדן: ישראל גרמה לרעידות האדמה

על פי תיאוריית הקונספירציה של פובליציסט בעיתון הירדני "א-דוסתור", האדמה רעדה בגלל ניסוי גרעיני שביצעה ישראל כהכנה לקראת החרבתו של מסגד אל-אקסא

נזקים בטבריה כתוצאה מרעידת האדמה, 9 ביולי (צילום: David Cohen/Flash90)נזקים בטבריה כתוצאה מרעידת האדמה, 9 ביולי (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

אפשר לומר שזה היה צפוי: בעולם הערבי יש מי שמנצל את רעידות האדמה שהורגשו לאחרונה בישראל כדי להפריח תיאוריות קונספירציה נגדה.

כמאל זכארנה, פובליציסט בעיתון הירדני "א-דוסתור", כתב בתחילת השבוע מאמר, בו האשים את ישראל כי היא זו שגרמה לרעידות האדמה האחרונות. אלו – כך טען – התחוללו בשל ניסויים שהיא מבצעת בנשק גרעיני או בנשק חדש אחר פרי פיתוחה. לדבריו, ניסויים אלו הם חלק מההכנות שעושה ישראל להרוס את מסגד אל-אקסא, כיפת הסלע וכנסיית הקבר. כך מדווח מכון ממר"י, שתרגם את מאמר הדעה הירדני.

זכארנה טוען בתחילת המאמר כי רעידות האדמה, שהמוקד שלהן היה באזור הכינרת וסביבתה, "מעוררות תהיות רבות באשר לגורמים לרעידות אדמה אלה, עיתוין ומיקומן. שכן, ייתכן שהן נגרמו כתוצאה מפיצוצים ניסיוניים שביצע צבא הכיבוש הישראלי בעומק מסוים בבטן האדמה מתחת לכינרת, כדי לנסות נשק חדש, כמו למשל פצצות גרעין קטנות בעלות השפעה מוגבלת או נשק קונבנציונלי שיוצר לשימוש נגד צבאות באזור, שמדינת הכיבוש סבורה... שהן מהוות איום מסוג מסוים".

הכותב הירדני, המשתמש במילה "ייתכן", טורח בכך לציין כי מדובר בתיאוריה. בהמשך המאמר הוא שוזר נדבך נוסף לתיאוריית הקונספירציה פרי עטו: "ייתכן שפעולות אלה הן הכנה לביצוע פעולה נפשעת גדולה נגד המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות בירושלים הכבושה, ובפרט נגד מסגד אל-אקסא, כיפת הסלע וכנסיית הקבר תוך יצירת רעידת אדמה מתוכננת מתחתם כדי להחריבם, לקראת הקמת בית המקדש המדומה במסגרת התכנית המקיפה לייהוד ירושלים".

כמיטב המסורת של תיאוריות קונספירציה מסוג זה, זכארנה מוסיף לה גם טענה כוללנית על אופיה והתנהגותה של ישראל, לשיטתו: "לא ניתן לבטוח בכיבוש [הישראלי], שכן הוא פועל, מתכנן וזומם ובסופו של דבר [גם] מחריב כדי להשיג מטרות פוליטיות, גיאוגרפיות ותנ"כיות. הוא לא מהסס להשתמש בכל מאגרי הטכנולוגיה, הידע והמדע שיש ברשותו כדי להשלים את תכנית ההתפשטות שלו ולהטיל את האחריות על הטבע ועל גורמיו...".

מסקנתו של הכותב היא כי "על כולם להיות ערניים וזהירים ולשים לב בימים הקרובים להפתעות [נוספות] שהכיבוש עלול לתכנן כדי להשיג את מטרותיו ההיסטוריות...".

תגיות:קונספירציהעיתונות ערבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה