חדשות בארץ

המתח בדרום: צה"ל תקף חוליה ששיגרה בלוני תבערה מדרום הרצועה

הפלסטינים ירו שתי פצצות מרגמה לעבר כוח צה"ל במעבר כרם שלום. בחסדי שמיים לא היו נפגעים

(צילום: Wissam Nassar/Flash90)(צילום: Wissam Nassar/Flash90)
אא

כלי טיס של חיל האוויר ירה בשעות הצהריים לעבר חוליית מחבלים שעסקה בשיגור בלוני תבערה לעבר שטח ישראל. החוליה הייתה ממוקמת סמוך לעמדת חמאס בדרום רצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר: "נמשיך לפעול בעצימות גוברת כנגד פעילות הטרור שמוביל ארגון הטרור חמאס".

כלי תקשורת ברצועת עזה מדווחים כי כתוצאה מהתקיפה של צה"ל, פלסטיני אחד נהרג ושלושה נפצעו. הפלסטינים מצידם ירו שתי פצצות מרגמה לעבר כוח צה"ל במעבר כרם שלום. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים.

עד כה התקבלו דיווחים על עשר שריפות שפרצו במהלך היום בעוטף עזה.

ובתוך כך, כלי תקשורת ערביים ממשיכים לפרסם ידיעות לפיהן החמאס הסכים לעצור את שיגור העפיפונים ובלוני התבערה מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. אתמול היה זה העיתון הפלסטיני "אל-קודס" שטען כי הנהגת החמאס החליטה להפסיק בהדרגה את טרור ההצתות, וזאת לאור המצב ההומניטרי הקשה השורר ברצועה ומתוך רצון למנוע את גרירתה של עזה למלחמה בעת הנוכחית. הבוקר טען העיתון הערבי "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, כי ישראל והחמאס הגיעו להבנות עקיפות, באמצעות "צד שלישי", שלא להסלים את המצב בגיזרה. על פי הבנות אלו, החמאס התחייב לפעול בנמרצות לעצור את שיגור העפיפונים ובלוני התבערה מרצועת עזה, וישראל מצידה התחייבה שלא לפתוח במלחמה. עם זאת, המקורות הוסיפו כי ההסכמה שנתן החמאס לרסן את טרור ההצתות הינה זמנית, ונועדה לתת הזדמנות להבשלתם של מהלכים להסרת הסגר מעל הרצועה. ארגון הטרור הבהיר כי לא יוכל לשמור לאורך זמן על הסטטוס קוו הקיים, וכי במידה והסגר יימשך הוא לא יסכים למלא את תפקיד "השמירה על הגבול" ולא ימשיך לעצור את טרור האש ואת ההתקפות מהרצועה.

תגיות:רצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה