חדשות בארץ

המשוררת שהסיתה לאלימות נידונה לחמישה חודשי מאסר

במהלך גל הפיגועים שהחל בספטמבר 2015 פרסמה דארין טאטור, המתגוררת בגליל, שיר הסתה ועידוד לאלימות בו נכתב: "התנגד לעריצות המתנחל ותלך בעקבות שיירת השהידים"

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בית משפט השלום בנצרת גזר היום (שלישי) חמישה חודשי מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי על המשוררת הערביה דארין טאטור.

טאטור, בת 36, מתגוררת בכפר ריינה שליד נצרת. בתחילת חודש מאי הרשיע אותה בית המשפט בעבירות של הסתה לאלימות ותמיכה בארגון טרור, וזאת בשל פרסומים מסיתים ברשתות החברתיות. היא נעצרה באוקטובר 2015, במהלך גל הפיגועים שקיבל, בין היתר, את הכינוי "אינתיפאדת הסכינים". מעצרה בא בעקבות סרטון יוטיוב שפרסמה, בו נראו רעולי פנים משליכים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר חיילי צה"ל. על רקע התמונות הללו הקריאה טאטור שיר שכותרתו "התנגד עמי, התנגד להם". בין מלות השיר נכתב כך: "לעולם לא אוריד את דגלי, עד שאני אורידם ממולדתי. התנגד עמי, התנגד להם. התנגד לעריצות המתנחל, ותלך בעקבות שיירת השהידים".

בנוסף לשיר, כתב האישום נגד טאטור התייחס לשני פרסומים נוספים שלה ברשת. בפוסט אחד היא כתבה "אללה אכבר, תנועת הג'יהאד האיסלאמי מכריזה על המשך האינתיפאדה בכל רחבי הגדה... עלינו להתחיל בתוך הקו הירוק". בנוסף, היא העלתה לעמוד הפייסבוק שלה תמונה עם הכיתוב "אני השהיד הבא", ואת תמונתה של איסראא עבד, תושבת נצרת שנופפה בסכין מול חיילים בתחנה המרכזית בעפולה, נורתה ונפצעה קשה.

במהלך המשפט שינתה טאטור את גירסתה. בתחילה היא הכחישה כל קשר לפרסומים שהוצגו בכתב האישום, אך בהמשך טענה כי השיר תורגם על ידי התביעה באופן שגוי. ההגנה נעזרה במומחה משלה כדי להציג תרגום שונה לשיר בכדי לטעון כי בהקשר רחב יותר השיר מייצג מחאה המותרת במסגרת חופש הביטוי. השופטת עדי במביליה-איינשטיין דחתה את גירסת ההגנה וקבעה כי "השיר אינו שיר מחאה בלבד, אלא שיר קריאה לטרור".

טאטור תתחיל לרצות את עונש המאסר שהוטל עליה ב- 8 באוגוסט. מהעונש ינוכו 97 ימים בהם שהתה במעצר מלא.

תגיות:הסתהפיגועים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה