חדשות בארץ

צה"ל חיסל שבעה מחבלי דאע"ש ברמת הגולן הסורית סמוך לגדר הגבול

כלי טיס תקף אמש את חוליית המחבלים, שהתקרבה לשטח ישראל וככל הנראה תכננה לבצע פיגוע

הנשק של המחבלים שאותר בשטח (צילום: דובר צה"ל)הנשק של המחבלים שאותר בשטח (צילום: דובר צה"ל)
אא

המתח בצפון: כלי טיס של צה"ל תקף אמש (רביעי) חוליית מחבלים חמושה בדרום רמת הגולן הסורית. שבעה מחבלים נהרגו בתקיפה, שהתבצעה בתוך שטח סוריה, כ- 200 מטר מגדר הגבול עם ישראל.

ההערכה בצה"ל היא כי מדובר בחוליה של שלוחת דאע"ש בדרום סוריה, שאנשיה עדיין מצויים באזור משולש הגבולות בין סוריה, ישראל וירדן. זאת למרות שהצבא הסורי השלים בימים האחרונים את השתלטותו על הגיזרה.

המחבלים אותרו בשטח הרמה הסורית על ידי אמצעי תצפית שונים, וכלי טיס של חיל האוויר תקף אותם סמוך לשעה עשר וחצי בלילה. במהלך סריקות שבוצעו הבוקר בזירה על ידי חיילי גדס"ר נח"ל, אותרו במקום חמישה רובי קלצ'ניקוב ואפודים שבחלקם היו רימונים ומטענים. לא ברור עדיין האם מדובר בחגורות נפץ.

בהודעה שמסר דובר צה"ל הודגש כי "לא הייתה חציה של הגדר, ובשום שלב לא היה איום על יישוב ישראלי או על כוחותינו".

הדריכות של כוחות צה"ל בגיזרת הצפון נמשכת, והבוקר הסתיים בפיקוד צפון תרגיל צבאי נרחב שתוכנן מראש. התרגיל נועד לתרגל את הכשירות והמוכנות לחירום של הפיקוד והמטה הכללי, לשפר את כשירות הפיקוד למלחמה ולתרגל תרחישי חירום ומלחמה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע הבוקר לצפון וסייר במערך ההגנה האווירית המוצב בגיזרה. ליברמן חזר והבהיר כי ישראל אינה מתערבת בענייניה הפנימיים של סוריה, אך תקפיד על קיומן של שלוש נקודות: "האחת, שמירה קפדנית על קוצו של יו"ד של הסכם ההפרדה מ- 74'. השנייה, אדמת סוריה לא יכולה לשמש בסיס קידמי איראני כנגד מדינת ישראל. והשלישית היא שסוריה לא יכולה להיות תחנת מעבר ראשית להברחת נשק לחיזבאללה בלבנון". ליברמן הוסיף כי "ברגע שכל שלושת התנאים מתקיימים – אין לנו שום עניין להתערב או לפעול בתוך שטח סוריה. ברגע שזה לא מתקיים, אנחנו נפעל בהתאם לאינטרס הביטחוני של מדינת ישראל".

(עודכן: 16:45)

תגיות:אביגדור ליברמןתרגיל צבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה