חדשות בארץ

הסתיימה שביתת האחיות: יתווספו תקנים למערכת, האבטחה תתוגבר

נציגי האוצר והאחיות סיכמו ליישם באופן מלא את המלצות ועדת מור-יוסף למיגור האלימות במערכת הבריאות

(צילום: Hadas Parush/Flash90)(צילום: Hadas Parush/Flash90)
אא

הסתדרות האחיות ומשרדי הבריאות והאוצר הודיעו הלילה (שלישי) על סיומה של שביתת האחיות, בתום יום אחד של שביתה. סיומה של השביתה התאפשר לאחר שהמשא ומתן בין האחיות למשרד האוצר הבשיל לכדי הסכמות.

שביתת האחיות הוכרזה על ידן במחאה על האלימות הקשה והמתמשכת נגד הצוותים הרפואיים, ועל כך שהממשלה אינה מיישמת את המלצות הוועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות. האחיות גם דרשו לבצע פעולות מיידיות לפתרון העומסים הקשים בבתי החולים. בסיומו של המשא ומתן, סיכמו נציגי האוצר והאחיות על הוספת מאה תקנים של אחיות למחלקות ההמטו-אונקולוגיה ילדים, למערך הפסיכיאטרי ולטיפות החלב. הצדדים סיכמו גם להוסיף תקני אחיות לחדרי המיון, בכפוף לדיון שיקבע את מספרם המדויק. כמו כן סוכם על מתווה ליישום מלא של המלצות הוועדה למיגור האלימות. הוועדה, בראשה עמד פרופ' שלמה מור-יוסף, המליצה לפני כתשעה חודשים להרחיב את סמכויותיהם של המאבטחים בבתי החולים, להציב שוטרים בכל חדרי המיון בישראל ולהחמיר את הענישה כלפי מי שנוקטים באלימות כלפי הצוותים הרפואיים.

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן, הביע שביעות רצון מהסיכומים: "הצלחנו להביא לתוספת משמעותית למערכת הבריאות תוך חיזוק הביטחון האישי של צוותי הרפואה", אמר. אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, בירכה אף היא על ההסכמות וציינה את הישגיה של השביתה הקצרה: "קיבלנו הסכם שמיישם את כל המלצות הוועדה למיגור האלימות. כמו כן נוספו תקנים לחדרי המיון, כמאה תקנים נוספו להמטו-אונקולוגיה וטיפות החלב, ועוד 50 תקנים לפסיכיאטריה. אין ספק שמדובר בהישג". מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ציין כי "מדובר בהישגים חשובים מאוד גם עבור האחיות, אבל גם עבור המערכת כולה".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שנטל חלק פעיל במשא ומתן, אמר בסיומו: "בטיחותם האישית של הצוותים הרפואיים היא מעל הכל. אני סמוך ובטוח כי הערב הבאנו בשורה למערך הבריאות בישראל שעושה לילות כימים למען האזרחים".

תגיות:מערכת הבריאותשביתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה