מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

אישה, האם את מודעת למעלת לימוד התורה? הרב עובדיה יוסף בדרשה מרגשת

"אשה שזכתה לבעל כזה או לבנים כאלה שחזרו בתשובה כמה צריכה להיות מאושרת ושמחה". הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ אורי לנז)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ אורי לנז)
אא

אם תוציא יקר מזולל

אמרו חז"ל: כל המציל נפש אחת מישראל כאילו מציל עולם מלא, זהו מבחינה גשמית, אך גם מבחינה רוחנית, אדם שהיה תועה מדרך השכל מדרך התורה, ועל ידי דרשה של רב שעמד ואמר דברי תורה ודברי מוסר חשובים חזר בתשובה, כמה שכר יש לאותו רב.

 

יותר גדול ממלאכי השרת!

בספר חובת הלבבות, לרב גדול שחי לפני שמונה מאות שנה, כותב: לו יהיה אדם שגדול בתורה ומעשים טובים שאפילו מלאכי השרת לא יגיעו למעלתו מרוב שהוא זך וטהור, אך למד לעצמו, ויש אחר שלא הסתפק במה שלמד לעצמו אלא לימד גם לאחרים, השני עולה על זה שיותר גדול מהמלאכים! כיון שלימד לאחרים והדריכם בדרך התורה הישרה, זה כוחו של מזכה הרבים!

ואם אשה מוסרת את עצמה כדי שבניה ילמדו תורה, ולא רק ילמדו אלא גם ילמדו לאחרים, 'אדם לעמל יולד', זכה לעמלה של תורה לא זכה לעמלה של מלאכה, לעמ"ל ראשי תיבות ללמוד על מנת ללמד, כי אדם שלומד רק לעצמו אין בזה חשיבות מיוחדת, אך כשמשפיע על אחרים אי אפשר לתאר את זכותו בעיני הקב"ה, הוא נחשב כאילו קיים עולם מלא.

וברוך ה' אתן יודעות היום יש כמה ישיבות מלאות בעלי תשובה, כל אלה שהניצוץ שלהם עדיין לא כבה חוזרים אל המקורות לצור מחצבתם, מחזירים עטרה ליושנה, לומדים תורה ומתחזקים במצוות. אשה שזכתה לבעל כזה או לבנים כאלה שחזרו בתשובה כמה צריכה להיות מאושרת ושמחה, אשריהם של אלה שמודעים למעלת לימוד התורה, 'כי טוב יום בחצריך מאלף בחרתי'.

 

חשיבות כל רגע של לימוד התורה

דוד המלך עליו השלום שאל את הקב"ה, רבונו של עולם מתי אמות, באיזה גיל? אמר לו, זה סוד שלא מגלים לשום אדם, שאם לא כן האדם יבטח בעצמו יאמר יש לי לחיות שבעים שנה, בשנה האחרונה אחזור בתשובה, אעשה מצוות ומעשים טובים וגמרנו.

- באיזה יום בשבוע הוא ימות?

אמר לו, ביום שבת הוא ימות.

- למה ביום שבת, הגופה תשאר עד יום ראשון, וזה צער עבור הנפטר?

אמר לו: דוד, אני אמרתי ביום שבת, כך יהיה, ביום ראשון אי אפשר שכבר הגיע תורו של שלמה להיות מלך ישראל, אי אפשר לגזול ממנו יום אחד.

אמר לו דוד: אם כך אני מוכן לוותר על יום אחד, שימות ביום ששי ויתנו אותו לשלמה המלך.

אמר לו: יום אחד שאתה עוסק בתורה שוה אצלי יותר מאלף עולות שהקריב שלמה בנך ביום אחד. הלא שלמה כשבנה את בית המקדש 'אלף עולות יעלה על המזבח ההוא', איני מוותר, כל כך יש לי נחת רוח מתורתך. וזהו שנאמר 'כי טוב יום בחצריך מאלף בחרתי הסתופף בבית אלהי מדור באהלי רשע'.

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

תגיות:לימודאישהתורהמעלההרב עובדיה יוסףמעדני המלך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה