חדשות בארץ

צפו: מתקפת צה"ל הערב על מטרות טרור של החמאס ברצועת עזה

בין המטרות שהותקפו: מפעל לייצור רכיבים לבניית מנהרות, פיר של מנהרת טרור ימית ואתרים לייצור אמצעי לחימה ורקטות

פיר מנהרת הטרור הימית שהותקף (צילום: דובר צה"ל)פיר מנהרת הטרור הימית שהותקף (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל פרסם תיעוד ממתקפת חיל האוויר הערב (רביעי) ברצועת עזה, שבאה בתגובה למטח הרקטות ששוגר מהרצועה לעבר יישובי עוטף עזה. בהודעת הדובר נאמר כי מטוסי קרב תקפו 12 מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו - פיר מנהרת טרור ימית במרחב החוף ומפעל לייצור חומרי בניין ולוחות בטון למנהרות.

מצה"ל נמסר כי המפעל המדובר נבנה על אתר בנייה שיועד לשמש כבית מלון של רשת מלונות העסקים הבינלאומית "מריוט". בנייתו של בית המלון הופסקה לפני שנים רבות. בשנת 2012, בעת מבצע "עמוד ענן", בכירי חמאס השתמשו במבנה כמקלט, מפני שסברו שצה"ל לא יתקוף אתר בנייה של מלון אזרחי. הבכירים המשיכו לנהל מתוך המבנה את הלחימה ולפקד על שיגורי הרקטות לעבר שטח הארץ. בשנת  2013 השתלט חמאס על האתר לחלוטין, חסם את הכניסה אליו, והחל להקים בו מפעל בטון בחסות של המשך הבנייה האזרחית. המפעל ייצר רכיבי בטון שונים אשר משמשים למנהרות טרור בלבד – דיפונים, ריצופים וקשתות בטון צרות שאין להן כל שימוש אזרחי. חמאס הפעיל כלים הנדסיים באתר והעמיס בחשאיות את רכיבי הבטון על משאיות מכוסות ברזנט, אשר נשלחו לפרוק את תכולתן בסדנאות חפירה שונות ברחבי הרצועה. במהלך מבצע "צוק איתן" הפסיק המפעל לייצר בטון, אך המשיך לשמש את חמאס לצרכי לחימה –  מספר בורות שיגור נחפרו צמוד למבנה במטרה למנוע תקיפה של צה"ל בהן, מתוך אמונה שצה"ל לא יתקוף מבנה אזרחי למראה. במהלך המבצע שוגרו מהמפעל ארבע רקטות לעבר נתיב העשרה, זיקים ואשקלון. בתום "צוק איתן" חזר המפעל לפעילות מלאה, והוא ממשיך לשמש עד היום את החמאס ליצור רכיבי בטון למנהרות. השטחים הפתוחים שסביב המפעל, אשר גם הם נחשבים "שטח צבאי סגור", משמשים את החמאס לביצוע ניסויים לרקטות בטווח קצר עד בינוני.

מטרות נוספות שהותקפו הערב ברצועה כוללות אתרים לייצור אמצעי לחימה ורקטות ומתחם צבאי המשמש כמחסן לוגיסטי מרכזי.

הפלסטינים המשיכו לכל אורך הערב לשגר מטחי רקטות ותושבי העוטף הונחו לשהות בסמוך למרחבים מוגנים. עד כה נמנו קרוב ל- 70 שיגורים מהרצועה. "כיפת ברזל" יירטה 11 מהרקטות, ורובן נפלו בשטחים פתוחים. בשדרות אותרו בשעה האחרונה שתי זירות נפילה של רקטות, האחת בשכונת מגורים והשנייה בגן שעשועים. זאת בנוסף לארבע הזירות שאותרו בעיר בתחילת הערב.

בקריה בתל אביב נמשכת הערכת המצב שמקיים שר הביטחון אביגדור ליברמן עם בכירי צה"ל ומערכת הביטחון. בתדרוכים לכתבים צבאיים, אמרו גורמי ביטחון כי צה"ל יגיב בצורה משמעותית על ירי הרקטות: "לא נשחק פינג פונג".

(תצלומי אוויר של מטרות טרור שהותקפו הערב - צילום: דובר צה"ל)

תגיות:רצועת עזהחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה