סלבס בהתחזקות

קובי אפללו מרגש: "אני חווה את היהדות כחגיגה יפה, ומתחבר מאוד למוזיקה חסידית"

לרגל פסטיבל הכלייזמרים השנתי שמתקיים בעיר צפת - הזמר והיוצר האהוב קובי אפללו מספר על החוויה האישית שלו ביהדות, על החיבור למוזיקה שורשית-חסידית, על החיבור עם העיר צפת, ועל השפה העברית - על תפילותיה ומנהגיה, שכל כך מייחדת אותנו

אא

לרגל פסטיבל הכלייזמרים השנתי שמתקיים בעיר צפת - הזמר והיוצר האהוב קובי אפללו מספר מהי בשבילו מוזיקה יהודית-חסידית, ודרך אלו משקפיים הוא חווה את היהדות.

 

על רקע העליהום התקשורתי שיש מצד גורמים שונים על היהדות ושומרי מצוותיה, אפללו מדגיש כי הוא "חווה את היהדות כחגיגה יפה, ולא כקונפליקט", כך אמר בראיון לרותי קדוש מ'מעריב'. "אצלנו במשפחה שמו דגש עם חגים וסעודות שבת טעימות, שרו ניגונים מסביב לשולחן וחילקו סוכריות בבית כנסת".

 

אפללו אמר כי הוא רואה בצפת עיר ששומעת על האותנטיות שלה, לצד ההתפתחות שיש בה. "זו עירו של האר"י הקדוש, רבי יוסף קארו - עורך 'שולחן ערוך' ועוד. כל האזור רוחש רוחניות, ומשופע בקברי צדיקים מרבי שמעון בר יוחאי, שמעיה ואבטליון, אסתר ומרדכי ועוד. זו פיסת היסטוריה יהודית מדהימה".

 

עוד הוסיף אפללו ואמר כי הוא "אוהב שירים וטקסטים שמעניקים יחס של קדושה למילה הכתובה, ומתחבר לכל סוגי המוזיקה השורשית והחסידית. בעידן הגלובליזציה, שבו כולם מתלבשים, אוכלים וצופים אותו דבר - כל שנותר הוא השפה העברית שמייחדת אותנו. הכל שזור בה, כולל התפילות והמנהגים.

 

"לא אחת שיתפתי פעולה בערבי מוזיקה עם נופך יהודי - אני אוהב לחבק כל מה שקשור וקרוב לשורש היהודי. כילד ביקשתי מאמא לראות שוב ושוב את 'טוביה החולב' עם חיים טופול, ואני מתרגש מהמוזיקה היהודית עם הקלרינט והכינור. בראש השנה האחרון התפללתי בבית כנסת אשכנזי, ולקחתי גם חלק בערבי חב"ד כי אני מאוד מחובר לרבי מליובאוויטש".

תגיות:התחזקותזמרקובי אפללוסלבסיהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה