נטורופתיה ורפואה טבעית

מרפא את מערכת העיכול: הכרוב – מלך העלים

הכרוב – ירק עלים בעל ערכים תזונתיים משמעותיים וחשובים במיוחד. ירק שכדאי להכיר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הכרוב הוא אחד הירקות הזמינים לנו ביותר. אפשר לרכוש אותו בקלות, כראש כרוב שלם או אף בחבילות מוכנות, בהן הכרוב כבר חתוך ומוכן לאכילה. הזמינות של הכרוב טובה וחשובה, משום שמדובר בירק חשוב ומשמעותי במיוחד לגוף מבחינה בריאותית, והוא מומלץ מאד לצריכה יומיומית, לשמירה על בריאות גופנו ועל תפקודו התקין.

הכרוב הוא אחד הירקות המזינים ביותר, בעיקר בשל פעולתו המיוחדת, המעלה את הצפיפות בעצם, מגנה מפני גידולים סרטניים ומחזקת את מערכות החיסון, הנשימה והעור. יש לו סגולות רפואיות רבות מאד, חלקן מוכרות וידועות לכל, וחלקן מוכרות פחות – ומומלץ עד מאד להכירן.

הכרוב מכיל ריכוז גבוה של ויטמין C, המסייע בפיתוח המערכת החיסונית של האדם, וכן של ויטמינים ממשפחת הקרוטאינים. החומר הייחודי שקיים בכרוב הוא indol 3 cardinol, חומר שהוכח כנוגד חמצון וכמסייע במניעת טרשת עורקים.

הערכים התזונתיים של הכרוב משמעותיים וחשובים במיוחד: בכוס כרוב קצוץ יש 50 מ"ג סידן זמין, בדיוק כמו בחלב. כמו כן, הכרוב מכיל ויטמין K, וגם הורמון קליצטונין, שאחראי לוויסות ולבנייה של העצמות. הכרוב מכיל גם זרחן, אשלגן, סלניום, אבץ ומינרלים נוספים הקשורים בבניית העצם, כך שמומלץ מאד לצרוך כרוב כחלק מתצרוכת הסידן היומית, במיוחד בגילאים הצעירים, בהם ספיגת הסידן בגוף היא הטובה והחשובה ביותר.

כרוב מרפא אף כיבים במערכת העיכול, בקיבה ובמעי, בשל הריכוז הגבוה של הגלוטומין L הנמצא בו. חצי כוס של מיץ כרוב על קיבה ריקה יעילה לריפוי כיבים. הכרוב מקל על האם המיניקה, וניתן להיעזר בו באמצעות הנחתו על הגוף, לבעיות של גודש, דלקות וכדומה. כמו כן, כשיש מקום נפוח בגוף, כמו הברכיים למשל, ניתן לשים עלה על המקום ולחבוש – והכאב והנפיחות ייעלמו. הכרוב גם טוב לסילוק רעלים מהגוף, ולהרזיה – ולכן הוא משמש כחלק חשוב מאד מן התפריט במסגרת דיאטות שונות המיועדות להרזיה.

יש לציין כי מי שסובל מתת פעילות של בלוטת התריס צריך להימנע מאכילת כרוב, שמעכב את ספיגת היוד בגוף.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית רחל בצרי חייגי 073-2221240 או 052-9551588

תגיות:כרובבריאותהרבנית רחל בצרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה