חדשות בעולם

סערה בבריטניה: ג’רמי קורבין השתתף בטקס לזכר מתכנני טבח הספורטאים במינכן

בסוף השבוע חשף ה"דיילי מייל" הבריטי כי מנהיג הלייבור השתתף ב- 2014 בטקס שנערך בתוניסיה לזכר חברים בארגון "ספטמבר השחור", שהיו בין מתכנני הטבח באולימפיאדה ב- 1972

מניח זר: קורבין (צילום: ללא קרדיט)מניח זר: קורבין (צילום: ללא קרדיט)
אא

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, תקף אמש את ראש הממשלה בנימין נתניהו והאשים אותו בהפצת שקרים אודותיו.

לקורבין – איש שמאל קיצוני, שב- 2015 נבחר לראשות מפלגת הלייבור – עבר ידוע של התבטאויות אנטישמיות ואנטי-ישראליות רבות. בין היתר הוא נהג לתקוף בחריפות את ישראל על רקע יחסה לפלסטינים. בהתבטאות זכורה לשמצה שלו הוא טען כי החזבאללה והחמאס הם "חברים" שלו. בשבועות האחרונים חשפו כלי תקשורת בבריטניה התבטאויות ואירועים נוספים מעברו של קורבין, המעידים על נטיותיו האנטישמיות.

השערוריה האחרונה נחשפה בסוף השבוע: העיתון "דיילי מייל" פרסם תמונות של קורבין מביקור שערך ב- 2014 בתוניסיה. הוא צולם כשהוא מניח זר פרחים בסמוך לקבריהם של ארבעה מאנשי "ספטמבר השחור" (ארגון טרור מיסודו של אש"ף), שהיו בין האחראים לתכנון טבח 11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב- 1972. עאטף בסיסו, אחד משלושת המחבלים שהיה קצין המודיעין של אש"ף, חוסל בשנת 1992 בפריז בפעולה המיוחסת למוסד (ישראל הכחישה). אחת התמונות הראתה את קורבין "מתפלל" מעל הקברים.

הטענות נגד קורבין בנוגע להשתתפותו בטקס לזכר המחבלים עלו כבר בעבר, אך הוא הכחיש זאת. בשנה שעברה הוא טען כי הניח זר על אנדרטה סמוכה, המוקדשת לזכרם של 47 פלסטינים שנהרגו באוקטובר 1985 במהלך מתקפת חיל האוויר הישראלי על מפקדת אש"ף בתוניס. התמונות החדשות שפרסם ה"מייל" הבריטי, בהן נראה קורבין מחזיק בזר ליד קברי המחבלים - קברים שנמצאים רחוק מהאנדרטה לזכר הרוגי 1985 - אילצו את מנהיג הלייבור לשנות את גירסתו. אתמול, בתגובה מתפתלת למדיי, הוא הודה לראשונה כי אכן השתתף בטקס לזכר המחבלים, אך הפעם טען כי לא הניח את הזר: "אכן הונח זר על ידי חלק מאלו שהשתתפו באירוע...אני נכחתי כאשר הוא הונח, אבל אני לא חושב שהייתי ממש מעורב בהנחת הזר". קורבין הוסיף: "הייתי שם בגלל שרציתי לראות אזכרה הולמת לכל מי שמת בכל אירוע טרור בכל מקום שהוא, כי אנחנו חייבים להפסיק את זה. אי אפשר להשיג שלום ולהמשיך את מעגל האלימות. הדרך היחידה היא מעגל הדיאלוג".

קורבין "מתפלל" (צילום: ללא קרדיט)

שערוריית השתתפותו של קורבין בטקס לזכר המחבלים מצטרפת לאירועים מביכים אחרים מבחינתו שנחשפו בשבועיים האחרונים. בין היתר, בסרטון שצולם ב- 2013 הוא השווה את מדיניותה של ישראל כלפי הפלסטינים ביהודה ושומרון לכיבוש הנאצי באירופה בזמן מלחמת העולם השנייה. בהזדמנות אחרת הוא ערך השוואה בין הסגר שישראל מטילה על רצועת עזה למצור של גרמניה הנאצית על סטלינגרד במהלך מלחמת העולם השנייה. הוא גם חזר על התבטאותו הידועה לפיו אנשי החמאס הם "חברים" שלו. בתיעוד נוסף מ- 2010 הוכח כי קורבין השתתף באירוע זיכרון לשואה, במהלכו תקפו דוברים אנטי-ציוניים את ישראל והשוו אותה לנאצים. קורבין התנצל בתחילת החודש על השתתפותו באירוע זה.

היהודים בבריטניה: ממשלה בראשות קורבין - איום קיומי

החשיפות האחרונות מעברו האנטישמי המופגן של קורבין מחוללות מעוררות סערה פנימית עזה בלייבור. בשנים האחרונות המפלגה מתמודדת עם גילויים רבים על התבטאויות אנטישמיות של חבריה. עשרות מהם אומנם הורחקו משורות המפלגה, אבל קורבין ספג ביקורת על כך שאינו עושה די כדי להיאבק בתופעה הבזויה, וחברי לייבור ממשיכים עדיין להתבטא בצורה אנטישמית. למצבור הידיעות על האנטישמיות הרווחת במפלגה יש להוסיף את העובדה שהנהגת המפלגה דחתה לאחרונה הצעה של חלק מחבריה לאמץ את הגדרת האנטישמיות כפי שנקבעה על ידי "הברית הבינלאומית לזכרון השואה" (IHRA). ההנהגה, בהובלת קורבין, החליטה להשמיט מתוך ההגדרה סעיפים הנוגעים לישראל. אלו קובעים, בין השאר, כי השוואתה של ישראל לגרמניה הנאצית והטענה כי היא גזענית הינן בגדר אנטישמיות. ההחלטה עוררה זעם בקרב חברי פרלמנט מטעם המפלגה: סיעת הלייבור בפרלמנט קראה תגר על ההנהגה, והחליטה כי בתחילת החודש הבא תעלה להצבעה הצעת החלטה לאימוצה של הגדרת האנטישמיות במלואה, כולל הסעיפים ביחס לישראל.

הקהילה היהודית בבריטניה אף היא אחוזת דאגה (שלא לומר חלחלה) מהאפשרות שקורבין יכהן בעתיד כראש הממשלה. בחודש שעבר פרסמו שלושת העיתונים היהודיים הגדולים בבריטניה מאמר מערכת משותף נגד מנהיג הלייבור. במאמר נכתב כי ממשלה בראשותו של קורבין תהווה "איום קיומי" לחיים היהודיים בבריטניה: "המפלגה, שהיתה עד לאחרונה הבית הטבעי של קהילתנו, מאבדת את הערכים והיושרה שלה בגלל הבוז הקורביני כלפי יהודים וישראל".

ראש הממשלה נתניהו הגיב אתמול לחשיפה אודות ביקורו של קורבין בתוניסיה. נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו, בעברית ובאנגלית, כי "הנחת הזר על ידי ג'רמי קורבין על קברם של מבצעי הטבח במינכן וההשוואה שערך בין ישראל לנאצים ראויה לגינוי מימין ומשמאל ומכל חלקי הקשת הפוליטית".

קורבין, שכאמור הודה אתמול בהשתתפותו בטקס, לא מצמץ לרגע והשיב במתקפת טוויטר משלו: "הטענות של ראש הממשלה נתניהו בנוגע לפעולותיי ודבריי הן שקריות. מה שמצריך גינוי חד-משמעי הוא הריגתם של יותר מ- 160 מפגינים פלסטינים בעזה על-ידי הכוחות הישראליים מאז חודש מרץ, כולל הרג של עשרות ילדים". קורבין הוסיף והתייחס לחוק הלאום, שאישורו בחודש שעבר בכנסת חולל סערה: "חוק הלאום של ממשלת נתניהו מפלה את המיעוט הפלסטיני בישראל. אני עומד לצד עשרות אלפי אזרחים ערבים ויהודים בישראל שהפגינו למען שוויון זכויות בסוף השבוע האחרון בתל אביב".

תגיות:ג'רמי קורבין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה