חדשות בארץ

מעבר כרם שלום ייפתח מחר מחדש - אם יישמר השקט בגבול הרצועה

ההחלטה על פתיחת המעבר התקבלה בהערכת מצב שקיים שר הביטחון ליברמן עם ראשי מערכת הביטחון

מעבר כרם שלום (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)מעבר כרם שלום (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים היום בצהריים (שלישי) דיון הערכת מצב עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, נציג השב"כ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף כמיל אבו-רוקון, ובכירים נוספים. 

בדיון הוחלט כי אם השקט בגבול רצועת עזה יישמר, מעבר כרם שלום ייפתח מחר בבוקר. בנוסף לכך, מרחב הדיג יורחב בחזרה עד למרחק של 9 מייל מהחוף.

בהודעה שנמסרה מטעם לשכתו של שר הביטחון נאמר: "ליברמן הבהיר בסיכום הדיון כי פתיחת מעבר כרם שלום, לאחר שלושה ימים של שקט, נועדה לאותת לאוכלוסיה בעזה כי שמירת השקט היא בראש ובראשונה אינטרס של תושבי עזה".

מעבר כרם שלום נסגר שוב בתחילת החודש, למעט הכנסת מזון ותרופות, וליברמן הבהיר כי ישראל אינה מתכוונת "לשחק פינג פונג עם הרצועה". הוא אמר כי "עד שלא ייפסק לגמרי טרור העפיפונים והחיכוך על הגדר, זה מה שיישאר - מזון ותרופות".

למרות שמתחילת השבוע אכן שורר שקט יחסי בגבול הרצועה, לא ניתן לדבר על שקט מוחלט. היום דווח על ארבעה בלוני תבערה שנחתו סמוך לקיבוץ ארז, אך לא גרמו לשריפה. קצין הביטחון של המועצה האזורית שער הנגב, אייל חג'בי, נשמע פסימי למדיי כשהגדיר את המתרחש כ"מציאות הזויה": "גם כשאנחנו פותחים את המעברים לפלסטינים ושיהיה להם טוב, הם עדיין משגרים. טרור הבלונים - ניאלץ להתרגל אליו, כמו הרקטות. זה השגרה שלנו". בהקשר זה יש לציין כי תושבים בדרום טוענים בשבועות האחרונים שהנתונים שמוסרים גורמי הכבאות הרשמיים על בלוני התבערה והשריפות שהם מחוללים בעוטף עזה אינם משקפים את המציאות בשטח, הקשה בהרבה.

ליברמן, שהגיע אתמול להערכת מצב באוגדת עזה, אמר בצאתו מהדיון: "אנחנו מנהלים מדיניות ביטחון אחראית ועוצמתית. מדיניות ביטחון אחראית אינה מענה לא לטוקבקיסטים, לא לכותרות בעיתונים ולא לדעת הקהל". הוא הוסיף והבהיר כי "השאלה של הסבב הבא, של העימות הבא, היא לא 'האם' אלא 'מתי', ואני בטוח שאנחנו נעשה את מה שצריך ואיך שצריך".

הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס מחר לדיון נוסף שיעסוק במאמצים להגיע להסדרה עם החמאס.

תגיות:אביגדור ליברמןמעבר כרם שלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה