חדשות בארץ

צפו: שר החקלאות אורי אריאל משכשך רגליים בבריכת הקצינים ברמת הגולן

אריאל סייר הבוקר בגולן עם מנכ"ל רשות הטבע והגנים ועם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, וזאת בניסיון למזער את הפגיעה שנגרמה לתיירות באזור בשל התפרצות מחלת העכברת

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

שר החקלאות אורי אריאל הגיע היום לרמת הגולן יחד עם מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו. השלושה סיירו בנחלים בדרום הרמה, ואפילו שכשכו את רגליהם בבריכת הקצינים באל-עלמיין. כל זאת בניסיון להרגיע את הבהלה הציבורית בעקבות התפרצות מחלת הלפטוספירוזיס (עכברת), שהובילה לירידה במספר המטיילים המגיעים לצפון. השלושה קראו לכל המטיילים להמשיך ולהגיע אל המעיינות והנחלים המותרים לכניסה ברמת הגולן, בהתאם להנחיות שהוציא משרד הבריאות. פרופ' גרוטו מסר כי 381 בני אדם נבדקו בחשד כי נדבקו בעכברת, אך עד עתה אומתו פחות מ- 10% מהבדיקות. הוא הדגיש כי כל האתרים בגליל העליון שבהם יש זרימה של מים בטוחים לשייט ולרחצה.

גולדשטיין הוסיף: "חשוב מאוד להבהיר לתושבי המדינה - רוב מוחלט של הנחלים והמעיינות בצפון בטוחים לחלוטין לרחצה. כל מקום שמשרד הבריאות לא סגר - הרי הוא פתוח ומאושר לרחצה. אנחנו קוראים לכולם לבוא, לחזק את תושבי הצפון, לחזק את אלו שצריכים להתפרנס כאן ולא להדיר את רגלינו למקומות אחרים. זה לא הגיוני".

(וידיאו: רשות הטבע והגנים)

מנתונים שמסרה רשות הטבע והגנים עולה כי היום דווקא נרשמה התאוששות במספר המטיילים שהגיעו לאתרי המים המותרים לכניסה בצפון הארץ. רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, אמרה: "שמחנו לפגוש היום אלפי מטיילים שפקדו את אתרי המים ברמת הגולן ובצפון בכלל ונהנו מחווית טיול קיצית ומהנה. שמחנו לראות שקהל המטיילים יודע לזהות אילו אתרים מותרים לרחצה ואילו לא, ובהתאם ממשיך לטייל וליהנות בצפון. מספרי המטיילים שהגיעו היום ואף אתמול לאתרי הצפון בהחלט מרשימים נוכח ירידה מסויימת בתנועת המטיילים שחווינו לפני כמה ימים עקב הדיווחים על מחלת העכברת".

תגיות:רמת הגולןעכברת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה