חדשות בארץ

מנהל פרויקט גשר המיתרים: אין בעיה לבנות את גשר יהודית בימי חול

יואב אלון, שהחברה בניהולו בנתה את גשר המיתרים בירושלים, קבע בראיון בגלי צה"ל כי אפשר לבנות את הגשר מעל נתיבי איילון מבלי לעבוד בשבת: "אין דבר כזה 'לא ניתן'. אפשר"

אתר הבנייה המתוכנן של גשר יהודית (צילום: Miriam Alster/FLASH90)אתר הבנייה המתוכנן של גשר יהודית (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
אא

יואב אלון, מנהל החברה שניהלה את פרויקט הקמת "גשר המיתרים" בכניסה לירושלים, קובע כי ניתן לבנות את גשר יהודית מעל "נתיבי איילון" בתל אביב מבלי לחלל את השבת.

חברת "נתיבי איילון" הודיעה בשבוע שעבר, כי במסגרת הפרויקט להקמתו של "גשר יהודית" – גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים מעל נתיבי איילון – היא תבצע עבודות נרחבות במהלך שש השבתות הקרובות. בתגובה, הורה שר התחבורה ישראל כץ לחברה להקפיא את העבודות המתוכננות בשבת ולהגיש לו תכנית חלופית לביצוע העבודות בימי חול בלבד.

החלטתו של כץ גררה – וממשיכה לעורר – תגובות מתלהמות מצידה השמאלי של המפה הפוליטית. בראיון הבוקר לישי שנרב בגלי צה"ל, סיפק אלון את חוות דעתו המקצועית וקבע בנחרצות כי אין שום בעיה לבנות את גשר יהודית בימי חול: "השאלה שצריכים לשאול אותה היא האם ניתן לבצע את גשר יהודית לא בימי שבת – התשובה היא כן. זה לחלוטין ברור. אין דבר כזה 'לא ניתן'. אפשר".

אלון הוסיף כי גשר המיתרים הוא פרויקט מורכב "פי עשרה" מגשר יהודית, ובכל זאת הגורמים הנוגעים בדבר עשו מאמצים כדי למנוע חילול שבת בבנייתו - והצליחו: "היו לנו המון דיונים על הנושא הזה. היו דיונים עם המשטרה, עם עיריית ירושלים, כאשר ההנחיה הייתה לא לעבוד בשבת. ישבנו הרבה מאוד ישיבות, הרבה מאוד תכנון, והגענו לפתרונות שלא עבדנו ביום שבת. עבדנו 148 ימי לילה בהרכבת הגשר, שהוא הרבה יותר מורכב מגשר יהודית".

זאת ועוד: אלון תהה מדוע בכלל היה צריך "להגיע למצב הזה בכלל". לטענתו, מנתוני התנועה בתל אביב עולה שאין הבדל גדול בין התנועה באמצע שבוע לזו שבימי שישי ושבת, ולא היה צריך להגיע למצב של "ריבים בין דת למדינה": "ההבדל הוא 150 אלף מכוניות. הבעיה היחידה של כל המרכיב הזה היא הבעיה של הרכבת. אז ניתן לעצור את הרכבת בשעה 10 [בערב] ולעבוד בלילה עד השעה חמש בבוקר. במקום לעשות את זה בחמישה-שישה ימים – אז יעשו את זה ב- 12 יום. אז מה? מה קרה?".

אלון סיכם את דבריו באומרו: "לא צריכים להילחץ. צריכים לחשוב נכון. צריכים לעשות שיעורי בית – ובא לציון גואל. ניתן יהיה לפתור את הבעיה לשביעות רצונם של כולם. די עם המלחמות במדינת ישראל".

תגיות:גשר המיתריםגשר יהודיתהמנעות מחילול שבתשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה