חדשות בארץ

ליברמן החליט: מעבר ארז ייפתח מחר מחדש

מלשכתו של שר הביטחון נמסר כי ההחלטה על פתיחת המעבר התקבלה בהתייעצות עם גורמי הביטחון, "לאור השקט הביטחוני שנשמר לאורך השבוע האחרון והירידה המשמעותית באירועים"

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שר הביטחון אביגדור ליברמן החליט הערב לפתוח מחדש את מעבר ארז, המיועד להולכי רגל. מלשכתו של ליברמן נמסר כי "לאור השקט הביטחוני שנשמר לאורך השבוע האחרון והירידה המשמעותית באירועים, שר הביטחון אביגדור ליברמן הנחה הערב, לאחר התייעצות עם צה"ל, השב"כ, המל"ל ומתפ"ש, לפתוח מחדש את מעבר ארז החל ממחר".

מעבר ארז נסגר ביום ראשון שעבר, למעט מעבר במקרים הומניטריים, וזאת בשל העימותים שאירעו יומיים קודם לכן ליד גדר הרצועה, כאשר אלפי פלסטינים ומפירי סדר שהתקהלו באזור השליכו מספר בקבוקי תבערה ומטענים מאולתרים לעבר גדר המערכת.

הפרות הסדר האלימות של הפלסטינים על גדר המערכת עם ישראל בגבול רצועת עזה נמשכו גם בסוף השבוע. אלפי פלסטינים הגיעו ביום שישי למספר מוקדים לאורך הגדר, הבעירו צמיגים, זרקו אבנים, בקבוקי תבערה ומטעני צינור. באחד ממוקדי ההפגנות נעשה ניסיון לחבל בגדר. צה"ל עשה שימוש בירי לפיזור הפגנות, וגם בירי חי. ממשרד הבריאות הפלסטיני בעזה דווח על 189 פצועים, כ- 50 מהם נורו מאש חיה. כוחות צה"ל פוצצו אתמול באופן מבוקר מטען חבלה שהושלך לעבר הגדר במהלך הפרות הסדר ביום שישי.

יצוין, כי סגירת מעבר ארז בשבוע שעבר היוותה צעד תגובה סמלי בלבד להפרות הסדר האלימות של הפלסטינים, מכיוון שהתנועה במעבר זה דלילה למדי, ורוב הפלסטינים המגיעים אליו ממילא עושים זאת כשבידיהם אישורי מעבר לצרכים הומניטריים.

במפגש שקיים ביום שישי בקיבוץ כיסופים עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, אמר ליברמן כי הוא אינו מעורב במשא ומתן להגעה להסדרה עם החמאס:  "אין לי כל קשר לסיפורי ההסדרה, אני לא מעורב ולא מאמין בה. ההסדרה היחידה היא המציאות בשטח", אמר שר הביטחון, והוסיף: "מה שראינו בימים האחרונים זה שחמאס שולט באופן מוחלט לגבי כל מה שקורה פה, וכל הסיפורים על מחאה ספונטנית – הכל בשליטה המוחלטת של חמאס". ליברמן הדגיש כי "לא תהיה שום התקדמות ושום הסדרים חדשים מעבר למעברים ולמרחב הדיג" עד לפתרון סוגיית השבויים והנעדרים המוחזקים בידי החמאס. הוא הסביר כי הוא מנסה "לקבע את המשוואה בין שקט ביטחוני לכלכלה": "יש טרור - אין כלכלה. חייבת להיות זיקה ישירה וזה המסר החשוב שאנחנו מנסים להעביר לתושבי עזה, לעזתי הממוצע שדואג למקום פרנסה וחושב איך להאכיל את משפחתו".

תגיות:רצועת עזהאביגדור ליברמןמעבר ארז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה