חדשות בארץ

נתניהו למשפחות גולדין ושאול: ללא השבת הבנים – לא תהיה הסדרה

הוריו של הדר גולדין הי"ד יצאו מאוכזבים מהפגישה עם ראש הממשלה, ואמרו כי יש להתנות באופן ברור כי שיקומה של עזה ייעשה רק לאחר שיוחזרו גופותיהם של החיילים

אורון שאול והדר גולדין הי"דאורון שאול והדר גולדין הי"ד
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם בני משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, והתחייב בפניהם כי ללא השבת גופותיהם של שני החיילים – לא תהיה הסדרה ברצועת עזה. למרות ההבטחה, שמחה ולאה גולדין יצאו מהפגישה מאוכזבים ואמרו כי "נתניהו ממשיך להיכנע לתכתיבי חמאס".

מדובר בפגישה ראשונה בין נתניהו והמשפחות מאז חודש אפריל, והיא נועדה לעדכן אותן על ההתפתחויות בנוגע להשבת יקיריהן. בפגישה נכחו גם המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, תת-אלוף אבי בלוט, מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, ומנכ״ל משרד החוץ יובל רותם.

משפחות גולדין ושאול הגבירו בשבועות האחרונים את פעילותן להשבתם של הדר ואורון, וזאת לאור המגעים האינטנסיביים שמתנהלים בהובלתה של מצרים להשגת רגיעה בין ישראל והחמאס. על פי דיווחים שונים, הפסקת האש לא תכלול בשלב הראשון את הטיפול בסוגיית השבויים והנעדרים, והמשפחות חוששות כי שוב תוחמץ הזדמנות להשבתם של הבנים. בנוסף לגופותיהם של שני חללי צה"ל, החמאס מחזיק באזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

לאחר הפגישה אמרו הוריו של הדר גולדין הי"ד כי יצאו בתחושה קשה שלמרות האמירות של ראש הממשלה, בפועל לא נעשה דבר להחזיר את הבנים. הם טענו כי לצערם, "מלבד אמירות כלליות ומשפטים חלולים, אשר נועדו לטובת יחסי ציבור, נתניהו עדיין לא עשה שום דבר משמעותי כדי להשיב את הבנים". לדבריהם, יש להתנות באופן ברור כי שיקומה של עזה ייעשה רק לאחר שיוחזרו גופותיהם של החיילים. "כעת, ארבע שנים לאחר החטיפה", הוסיפו, "נתניהו לא דורש את השבת הבנים ושוב מסכים להפסקת אש שגם אותה חמאס יוכל לבחור מתי להפר ומתי לחטוף חיילים נוספים״.

בתחילת החודש שעבר – לקראת ישיבה של הקבינט המדיני-בטחוני שהתכנסה לדון בהסדרה המתגבשת בין ישראל והחמאס – ערכו המשפחות מסיבת עיתונאים משותפת, במהלכה תקפו בחריפות את נתניהו וטענו כי למעשה הוא החליט כבר להגיע להסדרה עם החמאס והפקיר את השבויים והנעדרים בעזה. שמחה גולדין אמר כי ראש הממשלה "נכנע לטרור העפיפונים, הבלונים והצלפים": "הציבור צריך לדעת שישיבת הקבינט שתתקיים היום מיותרת, הצגה מתוזמרת שנועדה להראות שראש הממשלה באמת מחויב להחזרת הבנים". גולדין הוסיף כי "הסכם הכניעה שנקרא הסדרה מול עזה - ישראל שותפה לו; ההסכם הזה התחיל באופן מעשי כבר לפני שלושה ימים - הוא לא כולל בתוכו את החיילים והאזרחים".

זהבה שאול, אמו של אורון הי"ד, קראה לשרי הממשלה שלא להיות שותפים למשא ומתן עם ארגוני טרור: "אל תעניקו מחוות לחמאס עד שיחזירו את אורון, הדר והשבויים האחרים". שאול טענה בדבריה כי בפגישה שקיימו בני המשפחה לפני כשנתיים עם ראש הממשלה, נתניהו צעק עליהם והטיח בהם האשמות. לשכת ראש הממשלה מיהרה להוציא הודעת הכחשה גורפת, והוסיפה כי נתניהו "ימשיך לעשות מאמץ עד שהבנים יחזרו הביתה"

תגיות:משפחת גולדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה