חדשות בארץ

לראשונה בישראל: עיתונאי איראני בלשכת שר הביטחון

בראיון ראשון מסוגו לכלי תקשורת בשפה הפרסית, הבהיר אביגדור ליברמן: "לעולם לא נסכים לנוכחות צבאית איראנית על אדמת סוריה ולא נשלים עם המאמצים של איראן לפגוע בישראל ולערער את היציבות במזרח התיכון"

(צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון)(צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון)
אא

אורח נדיר הגיע השבוע לקריה בתל אביב: העיתונאי האיראני הגולה מהראד מירדמדי הגיע מהעיר פראג, בה הוא מתגורר, ללשכת שר הביטחון כדי לראיין את השר אביגדור ליברמן.

מירדמדי הוא העורך הראשי של "רדיו פארדה" (בפרסית: מחר), שהוקם בשנת 2002 בתמיכת הממשל האמריקני כדי לשמש ככלי תקשורת חופשי לאזרחי איראן. הוא משדר מפראג לעשרות מיליוני איראנים, ונחשב לאחד מכלי התקשורת האנטי-משטריים הגדולים והמשפיעים באיראן.

זו הפעם הראשונה שעיתונאי איראני מגיע לקריה. הראיון, שהתקיים בחלקו בפרסית ובחלקו באנגלית, שודר הבוקר בשפה הפרסית באתר האינטרנט של "רדיו פארדה". ליברמן ביקש לשוב ולהעביר באמצעותו את המסר עליו חוזרים מקבלי ההחלטות בישראל בעת האחרונה. "אנחנו מקווים שהמסר שלנו הוא מאוד ברור – נעשה את הכל על מנת למנוע כל ניסיון איראני להקים בסוריה בסיסי צבא או להביא ממדינות אחרות מיליציות שיעיות שיאיימו על ישראל", אמר שר הביטחון. הוא הוסיף כי "איראן היא מדינה ריבונית וזכותה לקיים קשרים דיפלומטיים וכלכליים עם סוריה. אך לעולם לא נסכים לנוכחות צבאית איראנית על אדמת סוריה ולא נשלים עם המאמצים של איראן לפגוע בישראל ולערער את היציבות במזרח התיכון".

בפנותו לעם האיראני, אמר ליברמן: "איראן משקיעה בטרור במקום לדאוג למקומות עבודה לדור הצעיר. במקום לפתח את הכלכלה והמדע, המשטר האיראני משקיע רק בתרגילים צבאיים ובטרור". הוא ציין כי מדובר ב"משטר פנאטי שבזבז עד היום, בסוריה בלבד, יותר מ- 13 מיליארד דולר, ומוציא בכל שנה למעלה מ- 2 מיליארד דולר על מימון טרור בכל המזרח התיכון". שר הביטחון  הוסיף: "זה נגד האינטרס של העם האיראני. מדוע מדינה עם עתודות נפט מהגדולות בעולם משקיעה כל כך הרבה בתכנית גרעין ובפיתוח טילים בליסטיים?".

תגיות:איראןאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה