חדשות בארץ

ארי פולד הי"ד הובא למנוחות בכפר עציון

אלפים ליוו הלילה למנוחות את פולד, שנרצח אתמול בפיגוע דקירה בגוש עציון. כוחות הביטחון נכנסו הלילה לכפר יטא ומיפו את ביתו של המחבל, כהכנה לקראת הריסתו

פולד הי"ד (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)פולד הי"ד (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)
אא

אלפים ליוו הלילה (שני) למנוחות את ארי פולד הי"ד, תושב אפרת בן 45 ואב לארבעה ילדים שנרצח אתמול בפיגוע דקירה בכניסה לקניון "הרים" בצומת גוש עציון. בלוויה, שנערכה בבית העלמין בכפר עציון, השתתפו, בין היתר, שרים וחברי כנסת, הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו ושגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן.

מחבל בן 17, תושב הכפר יטא שמדרום לחברון, דקר את פולד בגבו בכניסה לקניון. פולד, חבר כיתת הכוננות ביישובו, הספיק להסתער לעבר המחבל ולירות לכיוונו לפני שהתמוטט. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים "שערי צדק" בירושלים ולאחר כ- 50 דקות של ניסיונות החייאה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

בני משפחתו של פולד ספדו לו בדמעות. אביו יונה אמר כי בנו "היה גיבור במיתתו ולא רק במיתתו". הוא העלה על נס את פעילותו האינטנסיבית של ארי בהסברה בארץ ובחו"ל למען עם ישראל וארץ ישראל, שהביאה לעשרות אלפי תגובות מכל רחבי העולם – "כולל מסעודיה". האב הוסיף כי ארי, שסבתו ניצלה ממחנה ההשמדה באושוויץ, "הבין למה הוא נלחם למען עם ישראל וארץ ישראל – שלא יהיה עוד אושוויץ".

אחיו של פולד הרחיבו בהספדיהם על ארי איש התורה. האח משה אמר כי ארי היה תלמיד חכם, שהיה שקוע כל הזמן בלימוד תורה: "הוא היה גיבור בכל אספקט בחייו. הראש שלו היה תמיד בגמרא אבל הוא לא היה רק תלמיד חכם. ארי היה אדם של חסד, עשה הכל עד הסוף". האח איתן אמר כי ארי היה "איש ספרא וסייפא": "עמלק של הדור עשה היום עבודה. כמו תמיד עם עמלק – 'ויזנב בך', בא מאחורה". הוא הוסיף כי "הציבור הגדול כאן ימשיך את דרכך המיוחדת. לא יעזור להם. אנחנו ננצח". האח דני אמר כי בני המשפחה חונכו על ידי ההורים על 'ובחרת בחיים' – "וכך נעשה". האח הצעיר איתן אמר כי ארי לימד את כולם "מה זו מסירות, אהבת השם, אהבת האנשים".

מרים, אלמנתו של ארי ז"ל, אמרה שאינה בטוחה איך תמשיך בלעדיו: "אנחנו חזקים. מקבלים מכה וקמים מיד. כי החיים הם עסקת חבילה. עלינו לקבל את הטוב ואת הרע. ועכשיו תורי להיות חזקה. אני מבטיחה לדאוג לתמר, לנעמי, ליקיר ולנתן. עליך למלא את חלקך ולשמור עלינו מלמעלה. תודה על 24 שנים מדהימות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לפני הלוויה, יחד עם שר החינוך נפתלי בנט ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לבית משפחת פולד: "פגשתי הערב את הוריו ואחיו המופלאים של גיבור ישראל הנפלא ארי פולד ז״ל", כתב נתניהו לאחר מכן בחשבון הטוויטר שלו, "חיבקתי אותם בשם כל עם ישראל בעת יגונם הנורא. אנו חיים בזכות גיבורים כמו ארי. נזכור אותו תמיד". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב לאחר הביקור: "התרגשתי לשמוע את חברי ללימודים הרב יונה פולד, אבא של ארי, מדבר בעיניים נוצצות על בנו הי״ד. כשפוגשים כזו משפחה נפלאה מבינים טוב יותר איך צומח כזה גיבור. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד".

כוחות צה"ל נכנסו הלילה לכפר יטא ומיפו את ביתו של המחבל כצעד מכין לקראת הריסתו.

שר האנרגיה יובל שטייניץ האשים הבוקר את יו"ר הרשות הפלסטינית באחריות לפיגוע הקטלני. בראיון ל"גלי צה"ל" אמר שטייניץ כי "גם מפגע בודד הוא תוצר של מערכת שלמה של הסתה, שמתחילה ברשות הפלסטינית בגן הילדים. הסתה קשה נגד מדינת ישראל ונגד העם היהודי בכלל. ואת התוצאות אנחנו רואים כשהנער מגיע לגיל 16". השר ציין כי "בתקופתו של אבו מאזן, רמת ההסתה האנטי-ישראלית והאנטישמית במערכת החינוך הפלסטינית עלתה - היא כיום גבוהה יותר מאשר הייתה בתקופת ערפאת". הוא הוסיף כי "בגלל כל ההתפתחויות - גם בגיזרת עזה, גם בגבול הצפון, גם מול הרשות הפלסטינית - אנחנו נכנסים לכמה חודשים של תקופת מתיחות לא פשוטה".

תגיות:גוש עציוןפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה