חדשות בארץ

חשש: עשרות ילדים נחשפו לחצבת בחדר המיון של בית החולים שניידר

בית החולים לילדים בפתח תקווה הודיע למשרד הבריאות כי 76 ילדים שהו בחדר המיון יחד עם פעוט שאובחן לאחר מכן כלוקה בחצבת. עשרות ילדים מתוכם שטרם חוסנו נגד חצבת זומנו על ידי המשרד לקבל חיסון באופן מיידי

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות הזהיר בימים האחרונים הורים ל- 76 ילדים כי ייתכן שילדיהם נחשפו למחלת החצבת. זאת לאחר שילדים אלו הגיעו ביום שלישי שעבר לחדר המיון של בית החולים לילדים "שניידר" בפתח תקווה, בו שהה באותה עת פעוט שאובחן כחולה במחלה המדבקת. כך דיווחה הבוקר (שלישי) דקלה אהרן-שפרן ב"כאן"-רשת ב'.

הפעוט, שכיום הוא בן שנה וחודש, חוסן לפני מספר חודשים מפני חצבת, לקראת נסיעה של משפחתו לחו"ל. הוא הובא בשבוע שעבר לחדר המיון ב"שניידר" כשהוא סובל מחום גבוה. בדיקות אפידמיולוגיות של משרד הבריאות אבחנו כי הוא לקה בחצבת.

החיסון בחצבת ניתן לתושבי ישראל פעמיים – מנה אחת בגיל שנה ומנה נוספת בגיל 6. נתינת החיסון לפני גיל שנה אינה מחסנת את הפעוט באופן מוחלט, ויש לשוב ולחזור על החיסון במועד.

לאחר קבלת ההודעה מבית החולים, פנה משרד הבריאות להוריהם של הילדים מתוך הרשימה שטרם חוסנו נגד חצבת. הם הגיעו עם ילדיהם למרפאת משרד הבריאות בנפת פתח תקווה, והילדים קיבלו חיסון באופן מיידי.

חצבת היא מחלה זיהומית חמורה הנגרמת כתוצאה מנגיף המורביליווירוס, המתפשט באמצעות מגע עם בני אדם הנגועים בו. תסמיני המחלה הם: שיעול, נזלת, חום גבוה, פריחה אופיינית, נגעים בחלל הפה ודלקת בלחמית העין. ילדים מתחת לגיל 5 או מבוגרים מעל גיל 20 שנדבקו בנגיף עלולים להימצא בסכנת חיים של ממש. הסיבה העיקרית למוות היא דלקת ריאות, הנובעת מחיידקים שתוקפים את הריאות וגורמים לזיהום משני ומסכן חיים. אין כיום תרופה לחצבת, ולכן ישנה חשיבות עילאית להתחסנות כדי למנוע הידבקות במחלה הקשה.

בסוף חודש אוגוסט, לפני פתיחת שנת הלימודים, עדכן משרד הבריאות כי מתחילת 2018, 262 בני אדם אובחנו כלוקים בחצבת, לעומת 16 חולים בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה דרסטית ומדאיגה בשיעור החולים במחלה. במשרד מסרו כי למעלה מ- 90% מהמקרים אירעו בגלל אי התחסנות, ומגע עם אוכלוסייה שלא התחסנה, והדגישו כי הדרך הטובה והבטוחה ביותר למנוע הידבקות במחלה היא ידי קבלת חיסון. יעילות החיסון במניעת חצבת גבוהה מאד – כ- 97% לאחר קבלת 2 מנות חיסון. החיסון מקנה הגנה החל משבועיים ממועד קבלת החיסון וממשיך להגן עשרות שנים לאחר קבלתו.

תגיות:משרד הבריאותחצבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה