חדשות בארץ

נתניהו: המכשול לשלום לא אצלנו - הוא אצל הפלסטינים

בנאום שנשא בפתיחת מושב החורף של הכנסת, סקר ראש הממשלה את הישגי הממשלות בראשן עמד בעשור האחרון, והבהיר כי ישראל פועלת נגד ההתבססות האיראנית בסוריה "גם בימים אלה ממש"

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

מושב החורף של הכנסת נפתח היום (שני) בישיבה סוערת, שבמרכזה עמד נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הישיבה הורחקו מן האולם חברי הכנסת תמר זנדברג (מרצ) ואחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בשל קריאות ביניים נגד נתניהו.

ראש הממשלה פתח את נאומו בציון הישגיהן של הממשלות בראשן עמד בעשור האחרון: "במדינות רבות העשור האחרון היה עשור אבוד מבחינה כלכלית וחברתית – סטגנציה, דשדוש, נסיגה. לא אצלנו. העשור הזה היה עשור מופלא – עשור של צמיחה, של התעצמות, של יציבות, של ביטחון, של שגשוג, של בנייה, של פריחה מדינית". הוא אמר כי "מאות ראשי מדינות, שרים וחברי פרלמנט בכירים מגיעים בכל שנה לישראל. הם מתפעלים מעוצמתנו הצבאית והמודיעינית, הם מעריצים את עוצמתנו הכלכלית והטכנולוגית. אנחנו מטפחים בשיטתיות את שתי העוצמות הללו, והשילוב ביניהן מקנה לנו עוצמה מדינית כבירה".

בהמשך דבריו ציין ראש הממשלה כי הוא מקיים "קשר תדיר וישיר" עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "אני מחשיב מאוד את יחסי הידידות וההערכה ההדדית בינינו", אמר, "זה מאפשר לנו להתמודד עם אתגרים מורכבים, מאוד לא פשוטים, באזורנו. הקשר הזה חשוב לביטחון ישראל. אבל החשוב מכל, ביססנו עוד יותר את הברית האיתנה עם ידידתנו הגדולה ארצות הברית". הוא הודה לנשיא דונלד טראמפ, שלדבריו העצים את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות והעלה את התמיכה המדינית האמריקנית בישראל באו"ם "לגבהים חדשים". הוא הוסיף כי "כל ההישגים הללו הושגו כשאנו מצויים בעין הסערה. המזרח התיכון סוער וגועש סביבנו. אבל בניווט אחראי, בניווט בוטח, לא נתנו לסערה לטלטל אותנו".

בהתייחסו למאבק שישראל מנהלת מול הגרעין האיראני ומול נסיונותיה של איראן להתבסס בסוריה, אמר נתניהו: "כראש ממשלת ישראל עמדתי לבדי מול כל מנהיגי המעצמות, כנגד הסכם שהיה מאפשר לאיראן להשיג ארסנל גרעיני בתוך כמה שנים. התרעתי על כך שאיראן תשתמש בכספי הסכם הגרעין כדי לפתוח חזיתות מלחמה חדשות ברחבי המזרח התיכון. הזהרתי מפני הסכנות הללו, גם כשהדבר היה כרוך בעימות ישיר עם הממשל האמריקני. כי ביטחון ישראל קודם לכל". הוא הבהיר כי נחישותה של ישראל להתמודד עם התוקפנות האיראנית "מגובה במעשים": "אנו פועלים נגד המשטר האיראני צבאית בסוריה גם בימים אלה ממש... אנו נמשיך לפעול בכל כוחנו לדחוק אחורה את איראן". נתניהו הוסיף, בהקשר של האיום האיראני, כי "מהעז הזה – יוצא מתוק. בגלל האיום האיראני המשותף, ובגלל ההערכה העצומה כלפינו, ישראל ומדינות ערביות רבות קרובות היום כפי שלא היו מעולם. אינני מתכוון רק לפגישותיי החשובות עם שותפינו לשלום, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ומלך ירדן עבדאללה. הקשרים עם מדינות אחרות באזורנו גם הם מתרחבים בהתמדה, ואני חייב להגיד לכם גם במהירות. אני מאמין שבקרוב הם יתרחבו עוד יותר, לא רק בהסתר, אלא בהדרגה, גם בגלוי".

בנוגע לזירת היחסים עם הפלסטינים, נתניהו אמר כי ישראל מוכנה לחדש את המשא ומתן לשלום עם הרשות הפלסטינית: "השלום הוא משאת נפשנו. כמי שהיה במלחמות, כמי ששכל אח וחברים לנשק רבים שנפלו בשדות בקרב, אני יודע עד כמה המלחמה היא דבר רע וכואב. אני עושה הכל כדי למנוע מלחמות מיותרות, אבל אם נידרש לפעול מול אויבינו – הם ירגישו היטב את נחת זרוענו". הוא הדגיש כי הפלסטינים, ואבו מאזן בראשם, הם המכשול לשלום, ולא ישראל: "כשאבו מאזן רואה ברוצחי היהודים 'שאהידים גיבורים', כשהוא דבק בסירובו להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, אין עדיין לצערי בסיס לשלום אמת, שלום לדורות". נתניהו הוסיף ותקף את אבו מאזן על שלא גינה את פיגוע הירי בברקן, בו נרצחו בשבוע שעבר קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי: "לא רק שלא שמעתי גינוי, ההיפך הגמור קורה, משום שהרשות הפלסטינית ממשיכה כל העת לממן מרצחים נתעבים. אבו מאזן – שדורש מדינת לאום פלסטינית נקייה מיהודים – תוקף את חוק הלאום שלנו. אבו מאזן, שמדבר על שלום ודו-קיום, מאמץ חוקים שלפיהם מי שימכור קרקע ליהודים יוצא להורג ומי שרוצח יהודים יתוגמל. מתוגמל".

ראש הממשלה קרא לאופוזיציה "להתעשת" ו"להפסיק את מסע ההתקפות המוגזמות נגד חוק הלאום - התקפות שמוציאות את דיבתה של ישראל בעולם". חוק זה, הבהיר, "אינו פוגע בזכויות הפרט של אף אזרח במדינה. השוויון האישי קיים וימשיך להתקיים". הוא מתח ביקורת על "מיעוט קטן ונרגן שבעזות מצח משמיע אמירה מקוממת שאין כדוגמתה: 'גנבו לנו את המדינה', הם אומרים, 'גנבתם לנו את המדינה!'. תקשיבו לי טוב: המדינה שלנו לא גנובה – המדינה שלנו מגניבה! כדאי שתתרגלו לזה". הוא דחה על הסף את הטענות הנשמעות משמאל על הסכנה לדמוקרטיה: "ישראל היא דמוקרטיה תוססת ובריאה. בית המשפט וזכויות הפרט אינם ולא יהיו בשום סכנה. רק בדיקטטורה לא מתווכחים. לכן הטענות שלכם על פגיעה בדמוקרטיה ריקות מתוכן. מה שבאמת מטריד אתכם זה לא אובדן הדמוקרטיה, אלא אובדן השמאלוקרטיה; אובדן השליטה שלכם!".

תגיות:הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה