חדשות בארץ

נתניהו בעקבות נפילת הרקטה בבאר שבע: ישראל תפעל בעוצמה רבה

ראש הממשלה אמר את הדברים בתום הערכת מצב ביטחונית שקיים באוגדת עזה. לאחר הערכת המצב הגיע נתניהו למועצה האזורית שדות נגב ונפגש עם ראשי רשויות בעוטף עזה

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר (רביעי) הערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה, בעקבות נפילת רקטת הגראד הלילה בבאר שבע. בהערכת המצב השתתפו שר הביטחון אביגדור ליברמן, סגן הרמטכ"ל, ראש המל"ל, ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון.

בתום הערכת המצב הביטחונית, אמר ראש הממשלה: ״סיימתי עכשיו הערכת מצב עם ראשי צה"ל וצמרת הביטחון. ישראל רואה בחומרה רבה את ההתקפות עליה - בגדר, על עוטף עזה, על באר שבע. בכל מקום. אני אמרתי בפתח ישיבת הממשלה השבוע, שאם ההתקפות הללו לא ייפסקו – אנחנו נפסיק אותן. אני רוצה לומר לכם היום - ישראל תפעל בעוצמה רבה״.

בתום הסיור באוגדת עזה, נפגש ראש הממשלה במועצה האזורית שדות נגב עם ראשי רשויות בעוטף עזה: ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ן ראש מועצת חוף אשקלון יאיר פרג׳ו, ראש מועצת שער הנגב אלון שוסטר וראש מועצת אשכול גדי ירקוני .

(צילום: לע"מ)

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נפגש היום בירושלים עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב. בדברים שאמר בנוכחותו למצלמות הבהיר ריבלין: "מדינת ישראל לא תעמוד מנגד בזמן שאזרחיה מצויים תחת מתקפה, ואת זאת על העולם לדעת. אנחנו נגיב, ובעוצמה הנדרשת, עד אשר השקט יושב". הוא הוסיף ואמר למלאדנוב כי כל עוד החמאס שולט ברצועה הוא זה שנושא באחריות לכל מתקפה כנגד ישראל: "חמאס ממשיך להחזיק את אזרחי הרצועה כבני ערובה וממיט חורבן ואסון על תושביה. כל עוד הירי וההתגרות נמשכים, לא קיים סיכוי להקלה על סבלם של אזרחי עזה".

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב לישיבה בה ידונו השרים בהתפתחויות האחרונות בעקבות ירי רקטת הגראד לעבר באר שבע. השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, אמר הבוקר כי "תם הזמן של נסיונות ההסדרה" וכי הגיע הזמן להחריף ולהעצים את רף התגובה נגד החמאס. בראיון לגלי צה"ל אמר ארדן כי החמאס נושא באחריות למתרחש ברצועה והוא הכתובת היחידה לתגובה: "הגענו לשלב שבו חייבים לחזור ולחדש את האיום האישי על ראשי החמאס, כדי שיבינו שיש מחיר. ברגע שחמאס מאפשר הידרדרות כה חמורה, אין ברירה אלא לעלות שלב בדרגת החומרה של התגובה".

שר האנרגיה יובל שטייניץ, לעומת זאת, טען הבוקר כי מהלכי ההסדרה עם החמאס טרם מוצו. בראיון לרשת ב' אמר השר כי יש להגיב בעוצמה ובתקיפות על שיגור הרקטה לבאר שבע, אבל אין להיגרר למערכה כוללת בעזה כפי ששואף לכך יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. דברים ברוח דומה הושמעו על ידי השר צחי הנגבי, שאמר לרשת ב': "אין מה להרוויח מעימות בעזה, משום שהוא יחזיר אותנו לאותה הנקודה". הנגבי הגדיר את ההודעה שהוציאו ארגוני הטרור, בה התנערו מהירי לעבר באר שבע, כ"חסרת תקדים": "אנחנו מכירים ראיות שתומכות באמינות ההודעה הזו", אמר. הוא הוסיף כי "ראש הממשלה הגדיר גבולות, ויום שישי הקרוב יהיה מבחן לפרובוקציות של חמאס".

תגיות:רקטותראובן ריבליןבאר שבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה