חדשות בארץ

ליצמן התחסן נגד שפעת: נשקול לשלול זכויות מהורים שמסרבים לחסן את ילדיהם

סגן שר הבריאות ומנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, קיבלו חיסון נגד שפעת לעיני המצלמות. ליצמן אמר כי בשבוע הבא ייערך דיון בו תישקל האפשרות לנקוט בסנקציות נגד הורים שאינם מחסנים את ילדיהם

(צילום: דוברות משרד הבריאות)(צילום: דוברות משרד הבריאות)
אא

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הגיע הבוקר (חמישי) לבית הספר היסודי "המשתלה" בתל אביב כדי להתחסן נגד נגיף השפעת. אל ליצמן נלווה מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שהגיע לשם אותה מטרה. השניים קיבלו את החיסון מידי המשנה למנכ"ל המשרד, פרופ' איתמר גרוטו.

ליצמן – שדואג להתחסן מידי שנה נגד השפעת, ועושה זאת מול המצלמות במטרה לשמש דוגמה אישית ולעודד את ההתחסנות – אמר: "חיסונים הם אבן פינה במניעת מחלות זיהומיות מסוכנות ובבריאות הציבור, ויש להם תרומה מכרעת לבריאות הילדים והאוכלוסייה בכלל. אני ממליץ להמשיך להתחסן במיוחד השנה שיש התפרצות החצבת. החיסון הוא האפשרות הכי טובה עבורנו להתגונן מפני מחלות ואני קורא לציבור להתחסן".

ליצמן התייחס לעובדה שישנם הורים שמסרבים לחסן את ילדיהם וחשף כי בשבוע הבא ייערך דיון בו תישקל האפשרות לנקוט בסנקציות נגד הורים אלו: "אנחנו נכנסים לדיונים בנושא חשוב – האם לשלול זכויות מהורים שמסרבים לחסן את הילדים. אנחנו רואים כרגע התפרצות של חצבת בכמה מקומות, בעיקר במשפחות ואנשים שלא חוסנו בזמנו. לכן הדיון הזה חשוב, ואנחנו ננקוט עמדה לקראת הדיון בשבוע הבא".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודה לליצמן על הדוגמה האישית שהוא נותן מידי שנה. "החיסונים המומלצים כיום במדינת ישראל הינם יעילים ובטוחים ביותר ומונעים תחלואה, נכות ותמותה ממחלות זיהומיות", ציין המנכ"ל. הוא ציין כי ילדים שאינם מחוסנים לא רק שנמצאים בסיכון לחלות אלא גם מסכנים את הסובב אותם: "סיכון זה עולה כאשר ילד נמצא במסגרות חינוכיות עם ילדים נוספים בשל הצפיפות היחסית, החללים הסגורים ואופי הילדים".

בר סימן טוב הוסיף: "שיעורי כיסוי החיסונים בישראל הינם גבוהים ביחס למדינות אחרות, אך בשנים האחרונות ישנם הורים הבוחרים שלא לחסן את ילדיהם בחיסונים המומלצים. אפקטיביות החיסונים עולה ככל ששיעור ההתחסנות עולה. לכן החשיבות לחיסון".

תגיות:חיסוןיעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה